וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן בלי חלק עליון

מקלארן חושפת גרסת ספיידר בעלת גג-קשיח למכונית העל MP4-12C. בדרך ל-330 קמ"ש מרביים ומרק חרקים בתוך הפה

הקרב הצמוד בין פרארי 458 איטליה למקאלרן מתחמם תחת שמיים פתוחים. אחרי שהאיטלקים הציגו את גרסתם למהדורת קבריולה למכונית העל, מגיבה מקלארן אוטומוטיב (אם כי באיחור מה) וחושפת את 12C ספיידר ללא חלק עליון, בדיוק בזמן לקיץ.

הספיידר חולקת חטיבת כוח עם אחותה סגורת הגג. מנפח של 3.8 ל' היא משחררת לכביש 625 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-60.9 קג"מ ב-3,000 סל"ד, דרך תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד. הביצועים ביניהן מסתכמים בפערים מזעריים לטובת האחות הבכורה, כשהספיידר מגיעה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות, ל-161 קמ"ש ב-6.1 שניות (6 ש'), ל-200 קמ"ש ב-9 שניות (8.8 ש') ומהירותה המרבית הופחתה ל-329 קמ"ש לעומת 334 קמ"ש.

כשחותכים את הגג, בכל מכונית, ישנה חשיבות לשמירה על אסתטיקה. פרארי בוחרת ברוב המקרים לא לחולל מהפכות בצד החיצוני, אבל במלקארן הגישה שונה: במקום להסתיר את הפנינה השוכנת תחת המעטפת הפתוחה, החליט המותג להציג את המנוע מבעד למעטה שקוף, כך שאפשר יהיה ממש "לגעת" בה. "לספיידר רוח של מכונית מירוץ לכביש. אני חושב שהנהגים יתענגו על האפשרות לנהוג בה בלי גג, המפחית כ-40 קילוגרמים ממשקלה, ולהאזין לצלילי מנוע ה-V8 טווין-טורבו רועם מאחרי גבם במהירויות חושניות", כך אנתוני שריף מנהל מקלארן בבריטניה.

חלק מהתוספות הטכנולוגיות כוללות ערכת הגבהה אדפטיבית הנשלטת מעמדת הפיקוד. זו מתאימה למי שמשתמש ברכב על בסיס יומי ונתקל בפסי האטה; המנגנון מאפשר הרמת המתלים בעוד 40 מילימטרים מלפנים ו-30 מאחור במהירות נסיעה של 55 קמ"ש לערך.

הגג, על שני חלקיו, מאופסן מאחור ומתקפל בפרק זמן של 17 שניות ובמהירות מוגבלת של עד 30 קמ"ש. הוא מנצל נפח של 52 ליטרים, כך שברגע שהוא סגור אפשר להטעין מאחור תיק צד לכל היותר – המסופק אגב באמצעות מקלארן כחלק מחבילת הרכישה. ואם כבר במחיר עסקינן, נספר שהספיידר של מקלארן עולה בסביבות 200 אלף יורו, שהם כמיליון שקלים לפני מס. בכורה לרכב תערך (גם) בתערוכת הרכב בפריס בסתיו.

עוד הרבה על מקלארן בוואלה! רכב

מקלארן 12C ספיידר. אתר יצרן
מקלארן 12C ספיידר/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מקלארן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully