וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכרה המכונית הבריטית היקרה בעולם

בנטלי בירקין בלואר 4.5 ל' התחרותית משנת 1929 גרפה חמישה מיליון יורו במכירה פומבית בבריטניה ושברה את השיא של עצמה

בנטלי קלאסית ונדירה מ-1929 קבעה שיא חסר תקדים להכנסות מרכב בודד בבריטניה כשנמכרה בסכום של חמישה מיליון יורו (25 מיליון שקלים לפני מס). הבנטלי "בלואור" בירקין 4.5 ל' סופרצ'רג'ר הוצעה למכירה במסגרת פסטיבל המהירות בגודווד, ולמעשה שברה את השיא הקודם שעמד על 3.5 מיליון יורו ששולם בתמורה לרולס-רויס מ-1904 לפני כחמש שנים, וגם את השיא של עצמה (2.8 מיליון לירות שטרלינג ב-2004).

בבית המכירות האנגלי מספרים שהמכונית העפילה לסכומים דמיוניים נוכח העובדה שהנהג המקורי שלה, סיר הנרי "טים בירקין", טייס קרב לשעבר וחבר ומייסד של קבוצת מירוצים שהתפרסמה תחת השם "נערי בנטלי" (בשל הונם הגדול ומסגרות המירוצים בהן השתתפו) בשנות ה-30, הצליחה להיכנס לספרי ההיסטוריה בזכות הישגיה הטכנולוגיים, על המסלול ומחוצה לו.

ב-1932, בירקין קבע מהירות של 137.96 מיילים לשעה (222.03 קמ"ש) במסלול ברוקלנדס המסוכן, השופע בפניות עולות ויורדות ובעקומות גבוהות. הבלואר בעלת מנוע 4.5 ל' המחלץ בגרסה זו 240 כ"ס נחשבה לאחת המכוניות המהירות מסוגה, ובידיו של בירקין – למוכשרת שבין המתחרות הבריטיות. "בליטות על תוואי המסלול מקפיצות את הקבינה של המכונית החד-מושבית שלי באוויר. זה היה פשוט מסמר שיער", כך סיפר פעם בראיון בירקין, שנפטר כשנה לאחר התווצאה בעקבות סיבוכים של מחלת מלריה (ממנה נדבק כששירת בחיל האוויר הבריטי באזור המזרח התיכון, לא הרחק מישראל).

"בירקין, יחד עם וולד ברנטו, דאדלי בנג'פילד וגלן קינגסטון היו כוכבי-על במונחים של ספורט-מוטורי", כך אומר נשיא בנטלי ריצ'רד צ'רלסוורת'. עוד הוא מוסיף כי הוא אינו מתפלא שזו המכונית הבריטית היקרה בעולם שנמכרה במסגרת תערוכה מוטורית, שכן לדבריו "היא משקפת את ההיסטוריה וההערכה בציבור כלפי המורשת שלהם, והיכולת הטכנית של הבנטלי המדהימה הזו".

המכונית היקרה ביותר בעולם שנמכרה במסגרת מכירה פומבית אגב, היא הפרארי 250 GTO משנת 1963, עליה שולם סכום של למעלה מ-20 מיליון יורו (100 מיליון שקלים לפני מס).

עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • בנטלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully