וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן השלים רכישת פורשה

קונצרן הרכב הגרמני ישלם עוד 4.6 מיליארד יורו עבור מותג מכוניות הספורט וישלים רכישה של 50.1 אחוז ממניות החברה משטוטגרט

קונצרן פולקסווגן הסכים לרכוש עוד 50.1 אחוזים ממניות חברת פורשה שעדיין אינן בבעלותו, ובכך להשלים את העברת המותג לאחזקותיו עד סוף הקיץ. עלות העסקה נאמדת ב-4.6 מיליארד יורו והטמעת פורשה תצא לפועל בתחילת אוגוסט - שנתיים מוקדם יותר מן הצפוי במסגרת הסכמים אליהם הגיעו שני הצדדים עוד בשנת 2009.

כזכור, פורשה, לה 50.7 אחוז שווי מניות בפולקסווגן, ניסתה לרכוש את קונצרן הרכב הגרמני לפני כארבע שנים, אולם לאחר שצברה חובות בגובה של 10 מיליארד יורו התכנית התפוגגה לחלוטין. בו בעת, נגנזה תכנית כלכלית חלופית שתאחד בין שתי הגרמניות בגין תביעות משפטיות שעמדו נגד פורשה בגרמניה ובארה"ב. עתה פולקסווגן מימשה את האופציות שעמדו לרשותה, ולכן גם לא תשלם מס לרשויות בגרמניה.

מרטין ווינטרקון, יו"ר פולקסווגן, מאמין שהחוזק של שני המותגים מועצם בעקבות סגירת הקצוות. "כעת אנחנו יכולים להדק את שיתוף הפעולה בין הליבה שלנו וצי החטיבות, בייחוד בקבוצת הפרמיום היוקרתית. שילוב פורשה ופולקסווגן יביא אותנו ואת כלל המותגים למעמד חזק עוד יותר – כלכלית ואסטרטגית".

בבעלות קונצרן פולקסווגן כיום תשעה מותגים, ביניהם סקודה, אודי, סיאט, למבורגיני, דוקאטי, בנטלי, קבוצת סקניה ועוד. יש לציין כי בימים אלה מפרק הקונצרן שיתוף פעולה עם סוזוקי לאחר שזה עלה על שרטון בחודשים האחרונים בשל חוסר שביעות רצון מצד החברה היפנית.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully