וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזניחים את הרכב עד שמתפגר

מחקר בריטי שהקיף מיליוני משתתפים מצא כי הנהג הממוצע מתעלם מנורות אזהרה בלוח המחוונים לתקופה ממושכת של שבוע וגם חודשים. נוסעים על זמן שאול

חוקרים בריטים משוכנעים שהם עלו על תופעה חדשה בבריטניה:"הכחשת לוח מחוונים". המחקר שבוצע על ידי חברת 'קוויק-פיט' ביקש לבדוק כמה זמן לוקח לנהג הממוצע להגיב לתקלה ברכב שמופיעה על הדשבורד או באחת התצוגות הראשיות. מתוך הנתונים, עולה שמיליונים אינם מקדישים לליקוי זמן תיקון במרווח קצר, וממשיכים לנהוג כרגיל.

במסגרת המחקר דיווחו 13 מיליון איש (36 אחוזים) שקיבלו התרעה על לוח המחוונים לפחות פעם אחת בשנה, אבל שליש מהם (4 מיליון נהגים) לא טרחו לחקור את פשר הליקויים גם לאחר חמישה או ששה ימים. עוד עולה כי מקרב אלה, 1.2 מיליון נהגים לדברי החוקרים מושפעים מהתופעה שאוזכרה לעיל, ובכלל לא מגיעים למוסך לבדוק את התקלה ומסתכנים בהשבתת המכונית כליל.

"זה מדהים. מיליונים נוהגים ימים, שבועות וחודשים עם נורת אזהרה דולקת ולא עושים שום דבר. הבעיה היא שיש כאן גורם סיכון מעבר לתקלה טכנית, שכן אם הרכב שובק חיים באמצע הנסיעה עלולה להתרחש תאונה שיכולה להיות גם קטלנית", כך מסביר עורך המחקר רוג'ר גריגס.

מנגד, יש מי שמגלים אחריות ודואגים לבדוק את מקור התקלה בפרק זמן סביר ועדיין, מדובר באחוז נמוך מאוד ביחס למתכחשים; על פי קוויק-פיט, רק 29 אחוזים (3.7 מיליון נהגים) ניגשו למרכז השירות מייד כשהתגלתה התרעה בלוח המחוונים ואילו היתר (5.1 מיליון נהגים) עשו זאת בתוך ארבעה ימים לכל היותר.

ומהי התקלה הנפוצה ביותר המוקרנת על הצגים? נורת המנוע כמובן. זו פקדה למעלה מ-10 אחוזים מהמשתתפים (3.6 מיליון נהגים) ובקרב 2.5 מיליון דלקה נורת "לחץ שמן". עוד עולה כי 400 אלף נהגים לא הצליחו לזהות חלק מנורות הבקרה המעידות על תקלה במכונית, ועל כן ייתכן ש"הכחשת מחוונים" היא תופעה שנובעת מתוך בורות וחוסר ידע כללי אודות תפעול מערכות הרכב, וחשיבות תקינותן.

ומה אתכם, אתם ניגשים למוסך ברגע שדולקת נורת אזהרה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully