וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק שחר גרינשפן יוצא לדרך

נפגעי תאונות דרכים שנפצעו מנהגים שיכורים יוכרו בחוק זכויות נפגעי עבירה ויוכלו להיות מעורבים בכל התהליך המשפטי, לרבות הזכות להבעת עמדה וסוגיות הסדרי טיעון

אמש (ראשון) אושרה בוועדת השרים לעניני חקיקה הצעתם של ח"כ זאב ביילסקי וכרמל שאמה כהן, לפיה ניתן יהיה לאפשר למשפחות שיקיריהם נפגעו מנהגים שיכורים להיות גורם משפיע בהליך הפלילי מול הנתבע. מדובר בתיקון בחוק הזכויות לנפגעי העבירה שיכלול מעתה את עבירת השכרות לצד התיקונים בעבירות "פגע וברח" מאשתקד שהוגשו על ידי ח"כ ביילסקי.

משמעות הדבר, כפי שקיים במקרה הקשה של שחר גרינשפן, היא שעבירות המוגדרות כעבירות שכרות תהיינה דומות בתהליך מעורבות המשפחה כפי שקיים בעבירות פליליות. המשפחה התובעת תוכל לקבל מידע בכל עת שתרצה אודות הדיונים המתנהלים מול הנתבע וגם להביע את עמדתה באשר להתפתחות התיק, לערער על הסדרי טיעון שאינם הולמים לדעתם את חומרת העבירה ואף למנוע חנינות. כך למעשה המשפחות לא תרגשנה מנוטרלות מנושא כאוב שגרם להן לסבל רב, כפי שקורה לעתים תכופות במערכת המשפטית.

לדברי ח"כ זאב ביילסקי, חוק זה בא להחמיר עם נהגים שיכורים ולייעל את התקשורת בין המערכת המשפטית לצד התובע ולמנוע אי וודאות: "לאחר שלפני כשנה אושרה הצעת החוק שלי לפיה נפגעי "פגע וברח" ייכללו בחוק זכויות נפגעי עבירה, היום השלמנו את החקיקה וגם נפגעים בתאונה שנגרמה תחת שכרות, יוכרו בחוק זכויות נפגעי עבירה. עוד הוא מוסיף כי "חוק זה נולד בעקבות התאונה הקשה בה נפגעה שחר גרינשפן, אותה אני מלווה מאז. אני מקווה שמסכת הייסורים שעברה משפחת גרינשפן בבואה לחפש צדק, לא תהא נחלתם של אחרים."

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully