וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות מכוניות מסוכנות על הכביש

ירידה של 35 אחוזים בכמות הליקויים שנמצאו בכלי-רכב שנבדקו על ידי משרד התחבורה במחצית הראשונה. בשטחי יו"ש התגלו תקלות בטיחותיות ב-50 אחוז מכלי-הרכב שנבדקו

25 אלף כלי-רכב נבדקו במחצית הראשונה של שנת 2012 במסגרת מבצעי אכיפה של משרד התחבורה. בכ-13 אחוזים מהם נמצאו ליקויים בטיחותיים שחייבו הורדה מהכביש על ידי ניידות הבטיחות, אולם זוהי ירידה משמעותית של 35 אחוזים בכמות ההורדות לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ב-3,200 אותרו תקלות שדרשו תיקון על ידי הבעלים ו-66 כלי-רכב הורדו מהכביש בגרירה.

תכנית זו מבוצעת ביוזמת שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כץ, שהורה על מבצעים תכופים יותר לאיתור כלי-רכב לא תקינים בישראל בתחילת השנה. במסגרת הפרויקט הנחה השר להעלות את המודעות הציבורית לנושא התקינות והבטיחות בכלי-הרכב.

באופן דומה, אם כי במספרים קטנים יותר כמובן, נמצאו ליקויים גם באגף התובלה היבשתית הכבדה. מנתוני משרד התחבורה עולה כי בששת החודשים הראשונים של השנה נבדקו 18,600 משאיות וכלי-רכב כבדים, מאלה 480 הובילו משא בעומס יתר של עשרה אחוזים מעל המותר ו-320 ב-20 אחוזים מעל המותר בחוק. מנגד, 90 אחוז מהמשאיות לא רשמו עומס יתר בכלל.

בשטחי יו"ש ניידות הבטיחות של המשרד ערכו בדיקות מבוקרות לכלי-רכב באחריות הרשות הפלשתינאית. במסגרת המבצע, הורדו 43 כלי-רכב מתוך 88 שנבדקו בשל ליקויים בטיחותיים מסוכנים. אחד מכלי-הרכב הורד בגרירה בעקבות מחסור חמור בנוזל בלמים ורפידות שפורקו ולא הוחזרו.

תמרורי הכוונה חדשים בישראל

במסגרת העדכונים השנתיים בלוח התמרורים, פרסם היום (חמישי) משרד התחבורה שינויים וחידושים בלוח התמרורים. לדברי המשרד "סמלי הדרך החדשים פורסמו בעקבות המלצות צוות מקצועי, בינמשרדי, שבחן הערות ללוח התמרורים החדש שפורסם בתחילת שנת 2011 והמליץ על הסמלים החדשים".

מדובר בהוספה של שלושה סמלים ללוח הקיים: יחידת משטרה, בית חולים, ועמדת טעינה חשמלית לרכב. הסמלון של המשטרה יכווין הנהגים ליחידות השונות, של בית החולים מציין המצאות חדר מיון ואילו עבור רכב חשמלי איחדו שני סמלונים לסמלון אחד כדי להקל על המשתמשים. מפורט כי בתחנה תהיה עמדה לטעינה וכן להחלפת מצבר.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully