וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טויוטה עדיין מאיצה לבד?

סנטור אמריקני דורש מארגון הבטיחות למכוניות לחקור שוב את היצרנית היפנית על האצות פתאומיות מסוכנות. "הן היו צרות מידי, ולא התחשבו בכל הפרמטרים"

הסנטור האמריקני צ'אק גרסלי, דוחק בארגון הבטיחות האמריקני לכלי-רכב, ה-NHTSA, לפתוח מחדש את החקירה נגד טויוטה בעקבות התקלות בדוושת התאוצה שגרמו למכוניות להאיץ ללא התערבות הנהג. לדבריו, גורמים בתוך הארגון הדליפו כי החקירה הקודמת לא הייתה מקיפה והחסירה המון פרטים חיוניים כדי לגבש מסקנה סופית.

כזכור, טויוטה עמדה בביקורת הקונגרס האמריקני לאחר שזימנה למרכזי השירות מעל 10 מיליון מכוניות כדי לטפל בליקויים בדוושת ההאצה. זו הייתה אחת הפרשות הקשות בתולדות היצרנית היפנית הגדולה בעולם, אולם החברה הצליחה להתנער מאירועים אלה כמעט לחלוטין, ולהמשיך ולהעמיד נתוני מכירות גבוהים.

גרסלי, אחת הדמויות הבכירות בוועדת החקירה המשפטית שטיפלה בנושא של טויוטה, מותח ביקורת על ה-NHTS וטוען כי לא ייתכן שלא אותרו תקלות אלקטרוניות בדוושת ההאצה, וחושד שהחוקרים התעלמו מתופעה שנקראת tin whisker – צמיחה של חוטים לצד המעגלים האלקטרוניים הגורמים לקצר במערכת בעקבותיה נתקעה דוושת ההאצה.

טויוטה שללה לחלוטין את התאוריה של גרסלי, ואמרה שמעולם לא תועדה תקלה בדוושת ההאצה כתוצאה מהתופעה שציין. "יתרה מזאת, אין שום עדויות לכך שדווקא מכוניות טויוטה רגישות לתקלה הזו ומעולם לא ראינו משהו דומה לזה אפילו בחיישני מצערת", סיפר דובר החברה ל-CNN.

הסנטור לא הסתפק כמובן בדברי טויוטה ואף האשים את סוכנות החלל האמריקנית NASA (שהייתה מעורבת בחקירה) בכך שלא היו לה האמצעים והכישורים הנדרשים לבדוק את כשירות המערכות של טויוטה. "צריך לבדוק מדוע זה קרה במהלך החקירה ולמה". ה-NHTSA נדרש להגיש דברו בכתב עד ה-26 ביולי. האם הסאגה תמשך?

עוד הרבה על טויוטה בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully