וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס: כרית אוויר בחגורת בטיחות

מרצדס תשיק את הבלטבג ,כרית האוויר הראשונה בעולם המשולבת בחגורת הבטיחות האחוריות לגיבוי מערכת הקדם תאונה האלקטרונית

שלוש שנים אחרי שמרצדס חשפה מכונית ראווה בטיחותית בשם ESF2009, בה הותקנו שלל מערכות הגנה ניסיוניות לעתיד הרחוק והקרוב, היא משיקה כעת את אחד הפטנטים הבולטים שהופיעו בדגם ושייכנס לשימוש במגוון מכוניתיה: Beltbag, כרית אוויר שנפתחת מתוך חגורת הבטיחות עבור הנוסעים בשורה השנייה.

החגורה המתנפחת תוכננה כדי לצמצם נזקים במקרה של תאונת חזית-אחור ולמנוע פגיעות הרסניות בלב כלוב הצלעות. כשחיישני המחשב מזהים התנגשות, בקר כריות האוויר שולח הוראה לפרוק את ההתקן בחגורה וזו מתנפחת במהירות ולעובי של יד ממוצעת מחגורת הבטיחות עצמה. כתוצאה מכך, איזור הפגיעה מתפזר על שטח רחב יותר וחלוקת העוצמה אינה ממוקדת.

במסגרת הניסויים, דיווחה דיימלר כי לצורך בחינת היעילות של כרית האוויר בחגורה, היה עליה להשתמש במודלים ממוחשבים של בני-אדם ולא בבובות הריסוק המסורתיות. "אין להן יכולת מדידה של עוצמה נמוכה על נוסעים - כפי שמפעילה חגורת הבטיחות המתנפחת" מסביר ד"ר רודלפו שוברג, ראש מחלקת הבטיחות במרצדס.

לדברי החברה, החגורה פותחה עבור "שווקים חדשים", כלומר אינה מוגבלת (או תוגבל) למכוניות המפוארת ביותר דוגמת S קלאס או CLS, ובהחלט ייתכן שתופיע במכוניות כמו A קלאס או B קלאס ותופץ במזרח הרחוק. לפי נתוני החברה, חל גידול של 30 אחוזים בהסעת נוסעים במושב האחורי בחלק מהמדינות החדשות בהן מרצדס מוכרת כלי-רכב. מרצדס לא תעדכן כמובן בקר דומה ליושבים מלפנים, מאחר ואלה מוגנים על ידי כרית אוויר לנהג ולנוסע.

עוד הרבה על מרצדס בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • מרצדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully