וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! נשים זועמות על הכביש

מחקר שבוצע בארה"ב מצא כי לנשים נטייה גדולה יותר להתפרץ בזעם על נהגים בסביבתן לעומת הגברים. בקיץ ישנן פחות תקריות והרבה נהגים ממשיכים ומסמסים בלי הבחנה

הפסיכולוגים מכנים את התופעה הזו ROAD RAGE, או זעם בדרכים. וזה הפך בשנים האחרונות לנושא חם בקהילת החוקרים בענף הרכב עקב העלייה באלימות הפיזית והמילולית ובכמות תאונות הדרכים. נקודת ההנחה היא שהגברים מטבעם עצבניים יותר, אבל כפי שמלמד מחקר שהתפרסם בימים אלה בארה"ב מוכת הבריונות, הנשים חמומות מזג (קצת) יותר מהגברים.

המחקר נעשה על ידי חברת 'האריס אינטארקטיב', וזו בדקה מגוון תופעות מסוכנות בנהיגה בין ה-4 למאי ועד ה-14 ביוני, בקרב 3,800 נהגים ונהגות מכל הגילאים המועסקים במשרה קבועה. 83 אחוזים מהם משתמשים ברכב הפרטי כדי להגיע למקום העבודה ולשוב עימו הביתה, אך השתתפות נהגים שמשרתים בממשלה או עצמאיים נאסרה במחקר זה (מסיבות שלא צוינו).

מתוך הנתונים עולה כאמור, כי 61 אחוזים מקרב הנשים שנוהגות חוו זעם בדרכים, לעומת 56 אחוזים אצל המין הגברי. 68 אחוזים מתוך הצעירים שבחבורה, בגילאי 25-34, אמרו שהתפרצו על נהג אחר בכביש לעומת 47 אחוזים בחתך גילאי 50 פלוס. עוד עולה כי לאקלים השלכות על סף הסובלנות: 17 אחוזים העידו שחוו פחות זעם בכבישים דווקא בקיץ הדביק לעומת 10 אחוזים. כן התברר כי תשעה אחוזים דיווחו שהיו מעורבים בקטטה עם נהג בכביש.

בנוסף לכך, המחקר חשף את מה שלא ניתן עוד לערער עליו: נהגים שולחים צרורות של מסרונים בזמן נהיגה. 30 אחוזים מקרב המשתתפים אמרו שסימסו תוך כדי נהיגה, ובגדול - 24 אחוזים היו מעורבים בלפחות תאונת דרכים אחת שלא קשורה לטלפון הסלולרי.

החברה שהזמינה את המחקר, "CareerBuilder", פרסמה מספר עצות למי שרוצה להגיע לעבודה במינימום סטרס. כך לדוגמא הם ממליצים לצאת כמה שיותר מוקדם, להשתמש בתחבורה ציבורית בתדירות גבוהה (בישראל זה עלול לגרום לאפקט הפוך) ולשמוע מוסיקה מרגיעה בדרך. העצה הכי טובה שלנו - פשוט סעו ברגוע, גם ככה הכול פקוק.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • נהיגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully