וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמות מהירות: נוהגים לאט, נהרגים פחות

בדיון של וועדת הכלכלה טען ניצב ברונו שטיין כי הצבת מצלמות המהירות הורידה את מהירות הנסיעה ומפחיתה הרוגים בכבישים. בקרוב מצלמות גם במרכז ת"א

אמש (רביעי) התקיים דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת ברשות ח"כ כרמל שאמה הכהן, אודות יעילותן של מצלמות המהירות החדשות, ארבעה חודשים לאחר כניסתן לפעולה. בדיון השתתפו בכירי משטרת התנועה ביניהם ראש אגף התנועה ניצב ברונו שטיין, נציגים של לשכת עו"ד וכן המדען הראשי של הרשות הלאומית בדרכים, שי סופר.

מערך מצלמות א-3 עורר מחלוקות רבות מאז הופעל במרץ האחרון בשאלה האם ביכולתו למזער את היקף תאונות הדרכים הקטלניות או שמא מדובר בעוד 'מס' תנועה מצד המדינה. ח"כ אחמד טיבי אף אמר בתחילת הדיון שיש לוודא שלא מדובר במיזם שמטרתו גביית כספים מהנהגים אלא שזה ישמש להעלאת הבטיחות בכבישים. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים קטלניות 168 בני-אדם, ירידה של 25 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

ראש אגף התנועה ברונו שטיין טוען, כי לפי סקר שנעשה בחודשים האחרונים, דווח על הפחתה של עשרה אחוזים במהירות הממוצעת של הנהגים, וכי הנתונים בשטח משקפים את השינוי לטובה. עוד הוסיף כי לעת עתה מספר המצלמות בצמתים גבוה פי ארבעה מאלה המוצבות בכבישים המהירים, אולם לא נרשמה ירידה במהירות הנסיעה בצמתים. "ביחס לאותה תקופה בשנה הקודמת ישנה ירידה של 61 הרוגים ו-3,000 פצועים" ציין שטיין.

43 מצלמות בדרכים, 16 אלף דוחות מהירות

לפי נתוני המשטרה, כמות מצלמות המהירות בישראל עומדת על 43, מתוכן 22 מנוידות ומאלה חמישה בקטעי כביש והיתר בצמתים. עוד עולה כי היקף הדוחות שהופקו עד ה-11 ביולי עומד על 17,425 ומהם 16 אלף על נהיגה במהירות מופרזת ו-1,361 הופקו בגין חציה באור אדום. מתחילת השנה נאכפו 307,347 עבירות תנועה, ורק ששה אחוזים מהן בשל עבירות מהירות שנקלטו במצלמות נייחות.

ח"כ עמד עמאר שנכח בוועדה אמר לנציגי המשטרה כי המצלמות מוצבות במקומות שאינם מסוכנים, וח"כ ישראל חסון חיזק וביקש לבדוק אם יש קשר בין מיקומן לבין תאונות בכבישים אדומים. לכך השיב שטיין ואמר "ישנם 302 ק"מ של כבישים אדומים וגם האכיפה של המשטרה מתמקדת בהם ויש ירידה של כמעט 40 אחוזים בתאונות בכבישים שסומנו".

משטרת התנועה תנסה עד סוף השנה להגיע לפריסה של 60 מצלמות שינועו בין 180 עמודי אכיפה, אולם עיכובים ברשת החשמל ימנעו את סיום התכנית בזמן. במהלך הדיון אף נשאל שטיין האם מהירות היא גורם משמעותי בגרימת תאונות שיש חובה במצלמות רבות, ולכך השיב כי "מחקרים באירופה העלו כי הרוצחים הגדולים בכבישים הם אלכוהול, אי חגירת חגורות בטיחות ומהירות".

10 קמ"ש פחות שווים ירידה של 33 אחוז בתאונות

עו"ד שי גלעד, נציג לשכת עו"ד שלל את דבריו ואמר כי לפי נתוני הלמ"ס מהירות מופרזת גורמת לחלק מזערי מתאונות הדרכים בישראל (4 אחוזים), ואילו חצית צומת באור-אדום היא הגורם המסוכן ביותר. "צריך להוריד את המהירות בחציית צמתים" אומר שטיין, ומוסיף שאין הרבה נהגים שחוצים באדום, אלא מאיצים באור ירוק מהבהב או כשמתחלף לצהוב.

שי סופר, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים חידד כי כל ירידה של 10 קמ"ש במהירות מביאה לירידה של 33 אחוזים בכמות התאונות. ח"כ עמר עמאד אמר בסיום הדיון כי הוועדה תלקט את כל החומר הנדרש לגבי פריסת המצלמות, תקיים עוד דיון בנושא ותקדם השלמת הפרויקט לפי התכנון המקורי עד סוף שנת 2012.


עוד על אכיפת המהירות החדשות בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מדיניות האכיפה בפורום הרכב של וואלה!

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully