וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפעיל את הרדיו בקריצה

ענקית המערכות הרמן קרדון מפתחת טכנולוגיה שתאפשר שימוש במערכות הבידור על ידי זיהוי תנועות בתווי הפנים. רוצה להדליק את הרדיו? תרמוז

כמה פעמים נסעתם ברכב וחשבתם לעצמכם: "קשה לי למתוח את היד למזגן בכל פעם שקר או חם לי". ובכן, למי שרוצה לזרז את הפיכתו לבטטה, מסתמן פתרון מהפכני מחברת מערכות הבידור האלקטרוניות הקנדית 'הרמן-קרדון': מערכת חיישנים שמנתחת הבעות פנים ומפעילה את כל הבקרות בתא הנוסעים.

הפטנט פותח כמובן למטרות בטיחותיות: שמירה על קשר עין רציף עם הכביש. היצרנית תכננה ערכת חיישנים מבוססי אינפרא אדום ש"קוראת" את תווי הפנים של הנהג ומגדירה לכל הבעה פונקציה בקונסולה הראשית. כך למשל ניתן בהרמת גבה להפעיל את הניווט, או בתנועת אצבע לכוון את הטמפרטורה של בקרת האקלים ולשנות את עוצמת המאוורר על ידי הסטות ימינה ושמאלה מעל ידית ההילוכים.

חיישני האינפרא אדום מותקנים מאחרי הדשבורד, והפעלת הרדיו לדוגמא נעשית בקריצות; קריצה שמאלה תגביר את עוצמת השמע וימינה תפחית אותה. נקישה קלה על גלגל ההגה תחליף תחנות ושימוש בטלפון נעשה על ידי לחיצה של האגודל על תנוך האוזן.

בהרמן קרדון משוכנעים שמערכת זו תפחית את תאונות הדרכים, אך לא ידוע מתי תכנס לשימוש בכלי-רכב המוניים. כיום בכל אופן, יצרניות הרכב מתמקדות בהפעלה קולית כגון 'מיי פורד טאץ' המשולבת בדגמי אדג' ואקספלורר ונראה שבינתיים אין חלופה פשוטה יותר, על אף שאלה אינן תמיד קלות לתפעול.

עוד חדשות בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully