וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון ימנע דריסת הולכי רגל

ג'נרל מוטורס מפתחת מערכת בטיחות בין כלי-רכב המבוססת על תקשורת אלחוטית ומהירה. טלפונים חכמים ישלחו התרעות וידברו ביניהם בצמתים

בתאונות קטלניות בין מכוניות להולכי-רגל, קשה להטיל אשמה על נהג כאשר אדם פורץ לכביש מאחרי מכונית חונה, או פשוט נקלע לשדה ראייה מוגבל (לפעמים גם ללא נראות בשטח מת). אחד האמצעים המובילים כיום להלחם בתופעה הוא דו-שיח בין מכוניות וצמתים המוכר כ-V2V, תקשורת בין רכב לרכב. ג'נרל מוטורס מצידה משוכנעת שהשיטה הקיימת אינה יעילה, ולכן מקדמת מערכת מבוססת Wi-Fi (תקשורת אלחוטית) מהירה מאוד שתשפר משמעותית את זמן התגובה של הנהגים ותפחית את כמות ההרוגים.

‘Wireless Pedestrian Detection’, כך הכריזו עליה, והיא נכללת במערך בטיחותי משוכלל שתוכנן לזהות מכוניות מושבתות בעקבות תקלה ולהזהיר נהגים. השימוש בווי-פיי לדברי האמריקנים מהיר הרבה יותר מכל תקשורת חלופית, משום שההתרעות תוכלנה להופיע על צגי סמארטפונים ומערכת שמע מובנות בקונסולה בזריזות.

מאחר ואין צורך לנהל תקשורת עם רשת סלולרית, משך הזמן שלוקח להעביר מסרים בין כלי-רכב נאמד בשניה אחת בלבד, וזאת לעומת שבע עד שמונה שניות ברשתות קיימות. "לווי-פיי דיירקט יש את הפונטיצאל להציל אלפי חיים בכבישים. אנחנו נשלב את המנגנון הזה במותגי שברולט, ביואיק וקבוצת הפיק-אפים בשנים הקרובות", כך אומר ראש מחלקת הפיתוח ב-GM נאדי בוולס.

על פי נתוני ארגון הבטיחות בארה"ב, ה-NHTSA, למעלה מ-4,000 הולכי-רגל ו-670 רוכבי אופניים נדרסו על ידי מכוניות בשנת 2010, אולם מדובר בירידה של 25 אחוזים משנת 1995. על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, נהרגו מתחילת שנת 2012 בישראל 46 הולכי-רגל ושבעה רוכבי אופניים.

בקרות אלה, ובכלל תוכנות בטיחות המקיימות דיאלוג, הן חלק ממיזמי ITS - סימול ל"מערכות תחבורה חכמות" אשר מחברות בין נהגים למרכזי שליטת רמזורים או עמדות נייחות בצמתים. למרות שהן עדיין בשלב ניסיוני, ייתכן כי כבר בחמש השנים הקרובות המערכת תופץ גם למכוניות עממיות ולא תהיה נחלתן של מכוניות יוקרה בלבד.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully