וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטנוע חשמלי ואופנוע ספורט קיצוני לב.מ.וו

29.7.2012 / 14:45

על פי ב.מ.וו, בעיר תנועו עם קטנוע חשמלי חדש ואת המסלול תקרעו עם הגרסה הקיצונית ביותר של ה-S 1000 RR - HP4

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו עבר משלב הקונספט לשלב הצרכני. שנה לאחר שחשפה לראשונה את כוונתה לייצר כלי דו-גלגלי חשמלי (קונספט E) וזמן קצר לאחר שצמד הקטנועים החדשים מתוצרתה (C 600 sport ו-C 650 GT) הגיעו אל כבישי העולם, יצרנית האופנועים הבווארית מציגה את הקטנוע החשמלי החדש - C איבולושן - הגרסה שכמעט מוכנה לייצור.

למרות שב.מ.וו מציגים את העלייה בנחיצות של כלי תחבורה אישית חשמליים באירופה, לכולם ברור שבמידה ואלו יסבלו מנחיתות נתונים לעומת מקביליהם הקונבנציונאליים, קשה יהיה להחדירם אל השוק. ולכן, הקטנוע החדש של ב.מ.וו מנסה להתקרב אל עולם הבנזין ככל הניתן, רק עם חשמל. כך למשל, יציע זה טווח רכיבה של 100 ק"מ בין טעינות, אלה ימשכו כשלוש שעות (ממצב ריק למלא), ההספק יעמוד על 11 קילוואט (14.7) ולמעשה כך יתאים כבר לבעלי רישיון בסיסי (A2), אך לפרקים לטובת פרצי תאוצה, יפיק המנוע 35 קילוואט (47) כ"ס. הסוללה עצמה שמאוכסנת בתחתית השלדה תאגור 8 קו"ש של אנרגיה לטובת התנועה וזו מסוגלת לאגור גם אנרגיה במהלך הבלימה. העובדה שכבל החשמל לטעינה זהה לזה של כלי רכב, אומר שכשקטנוע זה יגיע לישראל, תוכלו לטעון אותו גם בעמדות הטעינה של בטר פלייס.

הוספת סוללה גדולה שכזו חייבה את המתכננים לשנות את המבנה ההנדסי של ה-C החשמלי לעומת אחיו הבנזיניים, כאשר הסוללה מותקנת במרכז השלדה ונושאת בעצמה בעומס, המנוע מורכב מאחוריה ועל הזרוע האחורית, כדי לשפר את חלוקת המשקל ולמקסם את המרחב המצומצם לרכיבים טכנולוגיים. כמו כן, כדי לחסוך במשקל, הסוללות תקוררנה על ידי אוויר. האלטרנטור ושאר הרכיבים האלקטרוניים יקוררו על ידי נוזל.

כדי להוסיף ולשפר את יעילות המערכת, בקצה המתלים הותקנו חישוקי 15 אינטש שעליהם מולבשים צמיגי מצלר בעלי התנגדות נמוכה מאוד לגלגול - 25 אחוזים פחות מצמיג רגיל מקביל. ב.מ.וו כמובן לא וויתרו על הבטיחות והתקינו בקטנוע החשמלי גם מערכת ABS ששוקלת 700 גרם בלבד וזו יחד עם קאליפרים חזקים (2 בוכנות) נושכים צמד דיסקים בקוטר 270 מ"מ מלפנים.

קטנוע חשמלי ב.מ.וו C  איבולושן. אתר יצרן
קטנוע חשמלי ב.מ.וו C איבולושן/אתר יצרן

HP4 עבור מי שה-S 1000 RR לא היה קיצוני מספיק עבורו

ב.מ.וו ממשיכים לדחוק לקצוות גבוהים את הסופרבייק שלהם. אחרי שהממו את העולם בסתיו 2009 עם חשיפתו הרשמית של ה-S 1000 RR, סדרת הניצחונות במבחנים המשווים והעדכון שעבר עליו בשנה החולפת, מתפנה חטיבת האופנועים לעבודה חדשה שמרימה את הרף בקבוצה גבוה אף יותר עם חשיפת גרסת ה-HP4.

בשנת 2005 יסדה ב.מ.וו את משפחת דגמי ה-HP (High Performance) למנועי הבוקסר עם ה-HP2 אנדורו, HP2 מגה-מוטו וה-HP2 ספורט וכעת גם ה-S 1000 RR מצטרף למשפחה. אולם כדי להשתייך לקבוצה זו, היה על ה-RR לעבור מקצה שיפורים ארוך שנגע בכל רכיב בו. כך למשל המנוע, לב העניין ב-RR עדין מפיק 193 כ"ס ב-13,000 סל"ד וכן 11.4 קג"מ ב-9,750 סל"ד, אבל רצועת הכוח השתפרה בתחום שבין 6,000 ל-9,750 סל"ד ובמצב ה"גשם" שופרה תפוקת הכוח שבין 2,500 ל-8,000 סל"ד.

אם כבר נגענו במצבי הרכיבה, אלה תוכננו מחדש כך שכולם כעת מפיקים את מרב הכוח של המנוע ולא מגבילים אותו ל-150 כ"ס כבעבר (במצב "גשם"). בנוסף, המתלים כוילו מחדש ומציעים כעת בקרה אלקטרונית מהירה שמשנה את תפקודם בהתאם למשטח עליו רוכבים, הצמיג האחורי התעבה למידות 200/55 R17, החישוקים קלים ב-2.4 ק"ג ביחס לדגם המקורי ומערכת הפליטה (טיטניום) השילה 4.5 קילוגרמים נוספים (199 ק"ג רטוב או 169 ק"ג יבש) והאלקטרוניקה הוסיפה בקרת שיגור המאפשרת זינוק מעמידה במהירות מקסימלית מבלי לחשוש מווילי לא רצוי. גם בקרת האחיזה התחדדה וכעת מציעה לרוכב כוונון עדין ומדויק יותר במצב ה"סליקס" המשמש לרכיבת מסלול עם צמיגים ייעודיים.

מדלק מוטורס יבואנית אופנועי ב.מ.וו לישראל נמסר כי יבואם ארצה של הקטנוע החשמלי ושל ה-HP4 נבחן בהתאם למשא ומתן מול היצרנית. על מחירים, כמובן שמוקדם לדבר.


עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן לאופנוע והקטנוע הבא שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אופנוע סופרבייק של ב.מ.וו S 1000 RR HP4. אתר יצרן
אופנוע סופרבייק של ב.מ.וו S 1000 RR HP4/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully