וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן ירכוש גם את לוטוס?

הקונצרן הגרמני שוב רומז על נכונות לקנות נתח של 51 אחוזים מחברת פרוטון המלזית שבאחזקותיה גם לוטוס קארס

אחרי שפולקסווגן השלים לאחרונה רכישת דוקאטי (בשליטת חטיבת אודי) מסתמן שהוא ממשיך אל היעד הבא ברשימת הקניות – לוטוס. בכירי הקונצרן סיפרו לאחרונה לכלי-התקשורת בגרמניה על אפשרות קניית 51 אחוזים מחברת פרוטון (מלזיה) שמחזיקה את לוטוס קארס אחרי שהסכם קודם נפל ב-2007. ואולם, לא ברור אם פולקסווגן תפעל לשקם את לוטוס הנחלשת או תפטר ממנה בהקדם האפשרי.

לוטוס פיטרה לאחרונה את המנכ"ל דני בהר אחרי שזה עבר מפרארי והבטיח רפורמה שתקים את המותג הבריטי הוותיק מהקרשים על ידי תוכניות מרחיקות לכת; בהר ציין במסגרת השדרוגים תכנון אליס חדשה, אלאן, אספרי ודגם נוסף בשם איטרן. אלא שמאז שזה הגיע ממרנאלו שום דבר לא התחדש למעט ריקון קופת המזומנים של לוטוס.

שמונה אחוזים מלוטוס קארס נמצאים בבעלות פרוטון, שהיא בכלל בשליטת חברת DRB-HICOM אותה הקים המליארדר המלזי סייאד מוקטאר אל בוקרי. בוקרי נחוש בדעתו למכור מתוך נכסיו את לוטוס במחיר של מיליארד יורו ולמחוק חוב של 200 מיליון יורו כחלק מחבילת הרכישה אולם עד כה, לא קיבל הצעה מאף יצרנית.

הדיווחים על התעניינותה של פולקסווגן נבעו מאפשרות כניסת הקונצרן לסבב הפורמולה 1 וכן משותפיות ייצור עם פרוטון בקבוצת המשפחתיות העממיות. לוטוס לכאורה מציעה לפולקסווגן קבוצה תחרותית שיכולה לנפק לה הישגים באופן מיידי. יחד עם זאת, ישנו מכשול נוסף שעלול לחסום מהלך זה; קבוצת הפורמולה 1 של לוטוס שייכת לחברת 'ג'ני קפיטל' מלוקסמבורג, ואילו לוטוס קארס היא בסך הכול נותנת החסות. משמע, למעט הוספת כיתובי VW על מכוניתו של קימי רייקונן, אין לקןנצרן שום גישה ישירה לפורמולה 1.

כך או אחרת, לוטוס בצרות גדולות, ולא נראה שמישהו בכלל חושב להציל אותה מקריסה.

עוד הרבה על לוטוס בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully