וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר, מי מנווט לך?

סקר שנערך באוסטרליה מצא כי יותר גברים משתמשים במכשירי ניווט מנשים. הקול המנחה המועדף על ידי הנהגים הוא של מורגן פרימן ודארת' ווידר

מכשירי ניווט הפכו למכשיר אינטגרלי מהרכב הפרטי, עד כדי-כך שאפילו נהגי המוניות לא זזים לשום מקום בלעדיהם - גם אם אלה מכירים את השכונות עד לרמת הבורות בכביש. בין אם זו תוכנה מבוססת בסמארטפון או מותקנת במכשיר ייעודי, נראה שימיה של המפה המקופלת והמעוכה בתא הכפפות הגיעו לקיצם ועל חוש הכוון אף אחד אינו סומך יותר.

גברים כידוע, מסיבות פרימיטיביות, לא אוהבים לבקש הכוונה כיצד להגיע מנקודה א' ל-ב' ("אנחנו נמצא את המלון, אל תדאגי"). ואולם מתברר שעל אף התגאות בחוש התמצאות מדהים לכאורה, יותר ויותר מסתמכים על מכשירי ניווט ולא על היכרות של התוואי. לראיה, מחקר שנערך לאחרונה באוסטרליה על ידי איגוד הביטוח הלאומי מורה ש-64 אחוזים מקרב הגברים נעזרים במכשירי ניווט לעומת 50 אחוזים בקרב המין הנשי.

"פעם זה היה עניין של כבוד אצל גברים. הם לא רצו לבקש הוראות מאנשים ברחוב כדי למצוא איזו חנות למשל" אומר רובי איצ'יסון מנהל הפיתוח בחברה. "היום הם פחות עקשניים ואין יותר אגו בכל דבר קטן. נשים אולי נוהגות פחות אבל אין להן בעיה לבקש הסברים - זו לא פגיעה בכבוד שלהן", כך הוא מוסיף.

לקול המנחה יש חשיבות מכרעת בעיני הנהגים והנהגות. המשתתפים בסקר ביקשו לדרג את הקול הערב והסמכותי ביותר למערכת הניווט ושלא במפתיע הרוב מעדיפים כוכבי קולנוע. הקול הפופולארי ביותר היה זה של מורגן פרימן ("ברוס הגדול מכולם", "חומות של תקווה", "האביר האפל"). אחריו היה התינוק הסרקסטי סטיואי גריפין מ"איש משפחה" ואחריהם כריסטופר ווקן ("ספרות זולה, "רומן על אמת") ודארת' ווידר מסדרת מלחמת הכוכבים (מדובב על ידי ג'יימס ארל ג'ונס).

ואת מי הנהגים הכי פחות רוצים לשמוע במערכת הניווט? נכון, את האישה או הבעל. כי אם כבר לאבד את הדרך לפחות לא לקבל ביקורת ממי שמותח אותה עליך גם בבית.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • gps
  • ניווט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully