וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים שלכם מתפרעים על הכביש

סקר שערכה עמותת אור-ירוק חושף דפוסי נהיגה מסוכנים בקרב בני-נוער. 76 אחוזים הודו בנהיגה במהירות מופרזת ו-21 אחוזים מעורבים בתאונות קטלניות

האם אתם, ההורים, חוששים לתת לנהג הצעיר בבית את המפתחות למכונית המשפחה? ובכן, יש לכם סיבה מוצדקת להיות מודאגים בסופי השבוע. סקר שערכה 'עמותת אור-ירוק' בחודש יוני האחרון מגלה (שוב) כי בני-נוער משתוללים על הכביש, נוהגים עייפים, שולחים הודעות (SMS) מרובות תוך כדי נהיגה, שותים אלכוהול ואף משתתפים בתחרויות מירוצים מסוכנות.

על פי נתוני העמותה, 76 אחוזים מקרב גילאי 17-18 מדווחים על נהיגה במהירות מופרזת, ו-70 אחוזים הודו שנהגו בזמן עייפות, כך על פי ממצאים של מכון גאוקרטוגרפיה. עוד עולה כי למעלה מ-50 אחוזים מבני הנוער שולחים מסרונים תוך כדי נהיגה (עלייה של 13 אחוזים לעומת חודש פברואר) ו-40 אחוזים משוחחים בטלפון ללא דיבורית.

"נהגים צעירים מעורבים בכ-21% מהתאונות הקטלניות בעוד חלקם בנהגים הוא 15% בלבד. חוסר הניסיון והמיומנות בהתמודדות מול הסכנות שבכביש וביטחון עצמי מופרז מאידך, הופכים את הצעירים לאוכלוסייה פגיעה ביותר בכבישים. גם סגנון החיים הכולל בילויים ליליים בתדירות גבוהה יותר, מביא לנהיגה בתנאים קשים יותר: בלילה, בעייפות ולעיתים גם תחת השפעת אלכוהול". כך מנכ"ל העמותה שמואל אבואב.

יש לציין כי הנתונים משקפים דפוסי התנהגות מוכרים בקרב בני-נוער, אך פעילויות אלה מקבלות משקל גדול יותר בחודשי הקיץ ובחופש הגדול. כך למשל עולה כי 15 אחוזים מבני-הנוער בגילאי 16-18 דיווחו על היכרות עם משתתפים בתחרויות מירוצים בכביש ציבורי, ו-1 אחוז מאלה לקחו חלק במירוצי מכוניות בעצמם. "מרוצי מכוניות היא תופעה מסוכנת שהמשתתפים בה מהמרים על חייהם ומסכנים את כלל משתמשי הדרך" מוסיף אבואב.

העמותה מקיימת כיום את תכנית 'אור ירוק לחיים' ולפיה, 13 אחוזים מהנהגים הצעירים שהשתתפו בפרויקט היו מעורבים בפחות תאונות דרכים. לפי נתונים נוספים, כ-60 אחוז מגילאי 17-18 מחזיקים כיום ברשיון נהיגה ברכב או בכלי דו-גלגלי.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אור ירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully