וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ראשון, מבצע אכיפה ענק נגד רוכבים

2.8.2012 / 14:28

רוכבים, היזהרו. משטרת התנועה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשרד התחבורה, יארבו לכם בגוש דן החל מיום ראשון

רוכבים על אופנועים או קטנועים בגוש דן? יחפשו אתכם ברמזור. ביום ראשון הקרוב תפתח משטרת התנועה במבצע אכיפה רחב היקף כנגד רוכבי אופנועים וקטנועים בגוש דן. במבצע שימשך לאורך כל חודש אוגוסט, ישתתפו עשרות שוטרים מאגף התנועה הארצי ומאגף התנועה ממחוז תל אביב, ניידות ואופנועים סמויים, ניידות של משרד התחבורה (לבדיקת תקינות הכלים) ואף מסוק משטרתי.

הסיבה למבצע האכיפה הענק לדברי משטרת התנועה, צמצום תאונות הדרכים הקשות והקטלניות בהן מעורבים כלי דו-גלגלי ולכן תיאכפנה עבירות חמורות ועבירות בריונות בכביש. אולם, בהתאם לניסיון העבר, לובשי המדים לא יבחלו במתן דוחות על כניסה לצמתים מעבר לקו העצירה, עמידה על מעבר חציה, רכיבה בשולי הכביש ובנתיבי תחבורה ציבורית.

במקביל לפעילות האכיפה, תשדר הרשות הלאומית קמפיין בגלי צה"ל וגלגל"צ שיפנה לרוכבי האופנוע ולנהגים מתוך המטרה להעלות למודעות הציבורית את הפגיעות של רוכבי האופנוע ואת מגבלותיהם הנובעות מהיותם משתמשי דרך פגיעים. אלו חלק ממסרי הקמפיין: נהגים - נהגו בערנות וחפשו את רוכב האופנוע ואת רוכב הקטנוע גם במראות וגם בצדי הרכב. רוכבי אופנוע - קסדה שלמה ובטוחה תגן עליכם טוב יותר. רוכבי אופנוע - לפני כל כניסה לצומת סעו באורות דולקים, האטו ובדקו שהדרך פנויה.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 22 רוכבי אופנועים, המהווים ירידה של 29 אחוז בסך ההרוגים לעומת תקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2011 נהרגו 48 רוכבי אופנוע בתאונות דרכים, עלייה של 11 אחוז לעומת שנה קודמת. התאונה השכיחה ביותר בקרב רוכבי אופנוע היא "התנגשות חזית אל צד" (חזית אופנוע אל צד רכב). תאונות שכיחות נוספות בקרב רוכבי אופנועים הן תאונות עצמיות, בשיעור מעורבות של 17 אחוז מסך כל התאונות ושל 34 אחוז מסך התאונות הקטלניות.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן לאופנוע או הקטנוע הבאים שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully