וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמות בסקוטלנד מפחיתות תאונות דרכים

נתונים שפרסם משרד התחבורה בסקוטלנד מורים על ירידה דרסטית של קרוב ל-70 אחוזים בכמות תאונות הדרכים בנקודות שהוצבו. הציבור מביע תמיכה

מתברר שלא כולם בעולם מתנגדים לפריסת נרחבת של מצלמות מהירות. נתונים חדשים שמתפרסים כעת בסקוטלנד מצביעים על תמיכה גדולה של הציבור בהמשך אכיפת מהירות מופרזת ועבירות רמזור אדום על ידי מצלמות המהירות. על פי דיווחי משרד התחבורה של המדינה, חלה ירידה דרמטית של 68 אחוזים בכמות תאונות הדרכים וכן צניחה במעורבות תאונות עם פציעות קשות.

מחקר של הפרלמנט הסקוטי אף מחזק ומלמד כי שלוש שנים לאחר התקנת מצלמות המהירות בכבישים, מספר ההרוגים צנח מ-307 בני-אדם ל-108 בני-אדם, וכמות הפציעות החמורות הופחתה מ-1,400 ל-684 מקרים. סטטיסטיקה נוספת שהתפרסמה מדגישה כי גם במקרים של עבירות אור-אדום חלה ירידה משמעותית בכמה עשרות אחוזים.

בנוסף לכך, סקר של משרד המשפטים בסקוטלנד מדווח כי למעלה מ-80 אחוזים מקרב הציבור הסקוטי מאמין שיש להמשיך ולהשתמש במצלמות המהירות החדשות כחלק ממערך האכיפה של משטרת התנועה, והדעה הרווחת באוכלוסייה היא כי מדובר ב"מערכת חשובה לבטיחות הנהגים בכבישים".

קתלין בריידוד, מנהלת האגודה למניעת תאונות דרכים בסקוטלנד, אומרת שפרסום הנתונים מציג את השיפור ביחס הנהגים כלפי תנאי הדרך, אולם מציינת שעדיין קיימת תופעה של נהיגה במהירות מופרזת ומסוכנת שיש לטפל בה נקודתית ולא רק על ידי מצלמות. "אני שמחה שהמצלמות עובדות ומוכיחות את עצמן. מצד שני, די מטריד לקרוא בדוחות על נהגים שעוברים בהרבה את המהירות המותרת ב-40 וגם ב-50 קמ"ש ולעתים בדרכים עירוניות". צריך להדגיש כי בבריטניה (וגם באוסטרליה) מנתחים היטב את תרומתן של מצלמות המהירות, ובחלק מן המקומות בהן לא נרשם שיפור ברמת הבטיחות הן מוסרות.

בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדת הכלכלה של הכנסת הציגה משטרת התנועה נתונים לפיהם 43 מצלמות מהירות דיגיטליות מסוג א-3 הפיקו בארבעה חודשים 16 אלף דוחות על נהיגה במהירות מופרזת, והיתר על חציה באור-אדום. עד סוף השנה תצטרפנה 17 מצלמות מהירות נוספות כשארבעה מהן תהיינה באזור תל-אביב. זאת ועוד, נתונים של 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' מצביעים על ירידה של כ-25 אחוזים ל-168 הרוגים בכמות תאונות הדרכים בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. האם קיים קשר בין שני הדברים? בסוף השנה תתקבל התמונה הסופית.

עוד הרבה על מצלמות מהירות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בעולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully