וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שבו תעבור למכונית חשמלית עוד רחוק?

מחקר חדש בארה"ב מטיל ספק בחלופה חשמלית למנועי בערה פנימיים, וטוען כי בארבעת העשורים הקרובים הבחירה הראשונה עדיין תהיה במנוע מוזן בנזין או דיזל

מה שלא אומרים בפה מלא ברחוב, מספרים ומלמדים מאחורי דלתות מעבדות ומשרדים. לפי מחקר מקיף של המועצה לפיקוח על נפט בארה"ב, עולה כי הדחיפה למעבר להנעה חשמלית עם סוללות וטעינה מהבית עדיין רחוקה מלהפוך לעדיפות ראשונה בקרב הצרכנים, ובכל מקרה לא תהיה האופציה האטרקטיבית ביותר בשנים הקרובות או הרחוקות.


מנועי בערה פנימיים אחראים להנעת תעשיית הרכב למעלה מ-100 שנים, אולם על פי החוקרים הטכנולוגיה רחוקה ממיצוי שכן יצרניות הרכב ממשיכות לקדם ולפתח חטיבות כוח יעילות, חסכוניות ופחות מזיקות לסביבה מאי פעם. לפי הערכות המועצה האמריקנית, מסתמן כי מנוע הבערה המסורתי בכלי-רכב יישאר דומיננטי לפחות עד שנת 2050.


יישום מערכות חדישות כגון הזרקת דלק, הגדשת טורבו ו'על', לצד כיווץ גודל הנפחים, מעניק להם ארכה משמעותית בתעשייה. על פי ממצאי המחקר, נותר מרווח שיפור של עוד 90 אחוזים בטכנולוגיה זו ובמשך השנים יחול שדרוג הדרגתי נוסף בניצולת הבנזין והסולר. אחת הדרכים לעשות זאת לדברם, היא להרחיב את השימוש במנועים היברידיים ולהפחית את משקל המכוניות.


מה שעדיין נותר בגדר סימן שאלה, לפחות לצוות שניהל את המחקר, הוא איזו טכנולוגיה תדיח בסופו של יום את מנוע הבערה שקיים במכונית. "זה עדיין מוקדם לשפוט ולבחור", אומר אחד מבכירי המועצה. "אני חושב שהאיום הגדול ביותר כרגע מגיע מכוון גז טבעי ודחוס, במיוחד אם המחירים לשימוש בו יישארו נמוכים" כך מוסיף.

השוק הישראלי מקדים את העולם?

גם בשוק הישראלי, כדאיות המכונית החשמלית, כפי שהיא כיום, תלויה בצרור משתנים ותנאים שנגזרים מאופי השימוש בה. ביניהם, גודלן של הסוללות, טווח הנסיעה, טכניקת החלפת המצברים, מרחק התחנות ועלות, משך הטעינה משקע הבית וכמובן הערך הנתפס בעיני הצרכן המקומי. בטר-פלייס, החברה המשווקת את המכונית החשמלית רנו פלואנס בישראל, החלה לשווק מחדש את הפלואנס ZE בעלות של כ-121 אלף שקלים ובתעריף של 55 אגורות לק"מ למשך שלוש שנים (טעינות והחלפות הסוללה כלולות במחיר).

בנוסף לאפשרות להחליף את סוללת הרכב כדי להסיר למעשה את מגבלת טווח הנסיעה וזמן הטעינה, החברה אף טוענת לחסכון של כ-12 אלף שקלים ביחס לאחזקת מכונית משפחתית רגילה. איך מסתמנת ההתחלה? לאט מהצפוי. על פי הצהרות מוקדמות של בטר פלייס, עמדו התחזיות על מכירת בין 8,000 ל-12,000 יחידות בישראל ובדנמרק יחד. אולם על פי דוח איגוד היבואנים מסרה בטר-פלייס עד כה 304 מכוניות בישראל בלבד.


נהיגה ראשונה במכונית החשמלית של בטר פלייס

כל ידיעות בטר פלייס בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully