וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קח לך פטיש ובנה לה האמר

קינן כהן, מאמר אורח

6.8.2012 / 12:00

חברת AM ג'נרל יצרנית ההאמר 1H הצבאי המקורי מציעה לאלו המתגעגעים לגיבור מלחמת המפרץ ערכה לבנייה עצמית. המחיר – החל מ-59 אלף דולר

אולי זו תגובה לשלל הג'יפונים הרכים ועטויי הפלסטיק המודרניים, אולי אלו רוחות המלחמה המנשבות מהמפרץ או סתם נוסטלגיה מיליטנטית אמריקנית. כך או כך, חברת AM ג'נרל, שמשמשת כקבלן משנה הבונה לצבא האמריקני את ההאמר מציעה ללקוחות הפרטיים דיל מעניין: ערכת הרכבה עצמית של האמר H1.

הכלי המקורי שהתחיל את פסטיבל שושלת ההאמרים שנגדעה לפני כשנתיים עם השבתת פסי היצור שלהם. מדובר בגרסה מאוד בסיסית וספרטנית של כלי הרכב, הערכה אינה כוללת דלתות, נעילה מרכזית, מערכת ניםוח צמיגים מרכזית או כל אבזור נוחות בתא הנוסעים כל אלו תוספות בתשלום. למעשה היא גם אינה כוללת מנוע ותיבת הילוכים המוצעים עבור תוספת של 16 אלף דולרים. אגב, גם איתם מדובר במחיר מציאה לעומת 140 אלף הדולרים שנדרשו עבור גרסת ה"אלפא" של ה-1H בשנת 2006.

אם יבחר הלקוח שלא להשתמש במנוע המקורי (6.5 ליטר, טורבו דיזל) שבגרסתו הצבאית העדכנית מייצר 195 סוסים. ישמח ודאי לשמוע כי ישנן שלל יחידות כוח של GM המתאימות לשינוע הרכב. החל במנוע הטורבו דיזל מסדרת דורמקס של GM בנפח 6.6 ליטר והספק של 397 כ"ס. או מנוע 7.0 הליטרים של הקורבט 427 החדשה ל-2013 שם מתחבאים 505 סוסים, גם מנוע ה-6.2 ליטר בעל מגדש העל של ה-1ZR בא בחשבון ותמיד תוכלו לרכוש אחד מסדנאות השיפורים קלאווי או לינגנפלטר שם ישמחו להקפיץ את ההספק ל-600 ו-800 כ"ס בהתאמה.

האמר – קווים לדמותו

האמר, או בשמו המקורי HMMWV ((High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle שימש כמענה למכרז שפרסם בשנת 1979 הצבא האמריקני. בשנת 1980 נבנה אב הטיפוס הראשון על ידי AM ג'נרל ושנה מאוחר יותר נחתם חוזה רכישה ראשוני בהיקף של 55 אלף יחידות. הוא משמש מאז שנת 1985 כרכב הקל הרשמי של צבא ארצות הברית, במהלך השנים הותאמו יותר מ-65 התקנים קרביים או תומכי לחימה להאמר, החל במשגר טילים נגד טנקים, נגד מטוסים, זחלים למעבר בשלג, הסבה אמפיבית, עבור ברכב תיקון לטנקים וכלה באמבולנס. AM ג'נרל יצרה מעל ל-281 אלף יחידות שלו והוא משמש מלבד את צבא ארצות הברית ביותר מ-50 גופי בטחון ברחבי העולם.

בזכות דחיקת מכלולי ההנעה לתוך תא הנוסעים, מתקבלת גם רצפה שטוחה לחלוטין וגם הגנה טובה למכלולים אלו. בנוסף, כפועל יוצא ממבנה זה מתקבל מרווח גחון אדיר של 39 ס"מ. הוא מסוגל לצלוח מעברי מים של 76 ס"מ ללא כל הכנה מוקדמת או 1.5 מטרים תוך שימוש בשנורקל חיצוני. צמיגי 37 אינץ' חסיני תקרים, זווית גישה של 63 ללא כננת ונטישה של 47 מעלות ובזכות רוחבו העומד על 2.1 מטרים עמידה בשיפוע צד של 36 מעלות.

עוד הרבה שטח ופנאי בוואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • האמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully