וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן מציגה: המונית הלונדונית החדשה

ניסאן הציגה את הטקסי החדש מסדרת המסחרית NV200 שיחליף בקרוב את המונית הקלאסית של רחובות לונדון. היפנים מצילים את הממלכה מזיהום אוויר

אחרי שניסאן זכתה במכרז להפעיל מוניות צהובות בעיר ניו-יורק במקומן של הפורד קראון וויקטוריה הוותיקות, היא מפנה את תשומת לבה לעיר לונדון, מארחת המשחקים האולימפיים בימים אלה. החברה היפנית חשפה אמש (שני) את המונית החדשה שתכנס לשירות בעיר האנגלית לקראת סוף השנה ונראה שגם ראש העיר, בוריס ג'ונסון, מרוצה מהמהלך: "זמן לשינויים חיוביים שיתרמו לאיכות הסביבה", כך אומר.

ה-NV200 זהה כמעט לחלוטין לגרסה הניו-יורקית שלה, למעט הצבע והכיתובים החיצוניים. היא מבוססת על הגרסה המסחרית, כך שישנן תוספות מובנות כגון גג-שמש ענקי, זוג דלתות הזזה וגישה נוחה לחלל הפנים. בתא הנוסעים, בדיוק כמו שקיים במכונית אותה היא מחליפה (TX4), הוסר המושב הקדמי והקבינה הורחבה כולל העברת שליטה על מערכת מיזוג לרשות הנוסעים. יש לה גם תא מטען בנפח 600 ל' לעומת 440 ל' ב-TX4.

תחת החזית שוכן מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ל' מקבוצת רנו-ניסאן, בעל תפוקה מרבית של 89 כ"ס וכ-20 קג"מ ובשידוך לתיבה ידנית. הנתונים הרשמיים של ה-NV200 הופכים אותה לידידותית לסביבה העירונית בזכות 139 גק"מ בלבד, וצריכת דלק ממוצעת של כ-19 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

זהו שיפור משמעותי לעומת ה-TX4 המיושנת שצוידה במנוע 2.5 ל' מונע סולר, שכן זו צרכה 11 ק"מ לליטר ופליטת דו-תחמוצת הפחמן עמדה על 204 גק"מ. על פי הערכות בלונדון, החסכון לנהג מידי שנה הוא בהיקף של כ-1,000 לירות שטרלינג (5,000 שקלים) רק בהוצאות על דלק.

טיפול ממוקד ביצעה ניסאן במערכות המתלים ומנגנון ההיגוי. אחד המבחנים הקשים של מונית הוא היכולת שלה להנעים את זמן הנוסעים ולתמרן בין סמטאות וחניות ללא קושי ולצורך כך, ניסאן תכננה עבורה בולמים רכים יותר ורדיוס יעיל.

ראש העיר בוריס ג'ונסון מודה שזהו אירוע בעל חשיבות היסטורית בעירו, אבל מוקיר את היצרניות שהצליחו לייצר אלטרנטיבה ראויה למונית השחורה: "אני מאושר מכך. כשנכנסתי למשרד פרסמנו אסטרטגיה על פיה התחייבנו להפחית את זיהום האוויר בעיר ולשפר את השירות לכלל התושבים והתיירים. בהחלט עמדנו במשימה הזו".

ניסאן תבחן בהמשך השנה גם גרסה חשמלית של המסחרית שנמצאת בימים אלה בפיילוט בחברת השילוח 'פד-אקס', אולם זו תראה כביש רק בעוד כשנתיים.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully