וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לרכוש היברידית משומשת?

קינן כהן, מאמר אורח

8.8.2012 / 8:10

על פי תוצאות סקר של ירחון הצרכנות האמריקני קונסיומר ריפורטס, אחרי יותר מעשור של מכוניות היברידיות נראה שעד כה הן צולחות את מבחן הזמן והאמינות

מראשית ימי המכונית ההיברידית וגם כיום, אחת הטענות המושמעותיות כלפיה או גורמות לצרכנים להסס בטרם יבחרו בה מופנית כלפי עלות ההחלפה הגבוהה של הסוללות בגמר מחזור החיים שלהן. לחילופין, ישנו החשש כי המערכת ההיברידית המתוחכמת תהייה יקרה לתיקון במקרה של תקלה.

ירחון "קונסיומר ריפורטס" המבצע מבדקי אמינות עצמאיים וכן נעזר בחוות הדעת של קוראיו, פרסם לאחרונה כי בסקרים שנערכו בקרב בעלי מכוניות היברידיות מסוג טויוטה פריוס והונדה סיוויק שצברו מעל ל-150 אלף מייל (240 אלף ק"מ), טענו בעלי המכוניות כי לא התגלו בהן יותר בעיות מאשר בכלי רכב בעלי הנעה רגילה.

על אף שהחלפת ערכת סוללות עשויה להיות יקרה (כ-6000 שקלים במקרה של פריוס), בעלי מכוניות שנאלצו להחליף את הסוללה דיווחו כי הדבר נעשה לאחר שחצו את קו 200 אלף המיילים (320 אלף ק"מ) וכן כי לא מדובר בהוצאה חריגה לאור הנסועה הרבה, בחישוב הכולל ובשקלול צריכת הדלק הטובה ועלויות האחזקה השוטפות הזולות יותר (בלאי הבלמים למשל נמוך יותר במכונית היברידית בשל הפניית חלק מאנרגית הבלימה לטעינת הסוללות).

אחת המכונית שנבדקו הייתה פריוס בת הדור הראשון משנת 2002 עם קצת יותר מ-330 אלף ק"מ. המכונית השיגה נתון צריכת דלק של 17.17 ק"מ לליטר, נתון קרוב להפליא לזה של פריוס זהה שנבחנה כחדשה בשנת 2000 והשיגה נתון של 17.26 ק"מ לליטר. בבדיקת התאוצה, הפער עמד על חצי שניה בלבד לרעת המכונית בת העשור.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully