וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהנהגים נוסעים במהירות מופרזת

כך מסקר המהירות של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בלילה עוברים את המהירות המותרת באחוז נמוך יותר. אופנועים מרבים לבצע עבירות

50 אחוז מהנהגים בישראל נוסעים מעל המהירות המותרת בחוק, כך עולה מנתונים שמפרסמת אמש (רביעי) 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' במסגרת סקר המהירות השנתי המבוצע על ידי ד"ר ויקטוריה גיטלמן ופרופ' שלמה בכור מהמכון לחקר תחבורה בטכניון. מטרתו העיקרית של הסקר השוואת מהירות הנסיעה ברשת הכבישים בישראל בכלל, ובדיקת הפערים במהירות הנסיעה בין שעות היום ללילה בפרט על כל סוגי כלי-התחבורה.

צוותי הרשות בחנו את המגמות ב-133 כבישים בישראל, ובפריסה שאומדת את מהירות הנסיעה בשמונה סוגי דרכים, חמש מהן אינן עירוניות: מהירה, דו-מסלולית ממוחלפת, דו-מסלולית אחרת, חד-מסלולית ומקומית. שלוש הדרכים העירוניות שנבדקו הן דרך עורקית, רחוב מאסף עירוני (דו-מסלולי) ורחוב מאסף שכונתי (חד-מסלולי). המהירות נבדקה על ידי שימוש במכמונות לייזר ברחובות המאספים והיתר באמצעים מכאניים.

מתוך הנתונים עולה, כי 57 אחוזים מקרב הנהגים בישראל (כולל את כל סוגי הרכב), נסעו במהירות מופרזת בתוך התחום העירוני, בעוד 50 אחוזים עשו כך בכבישים ביניערוניים. בדרך עירונית מרכזית (עורק ראשי) שבה המהירות המותרת היא 70 קמ"ש, נמצא כי 18 אחוזים מהנהגים נהגו במהירות מופרזת בנתיב הימני ו-23 אחוזים בנתיב השמאלי. בלילה אחוז הנוסעים במהירות גבוהה מהמותר בחוק גדול בעשרה אחוזים בממוצע, בשני הנתיבים. באיזורים בהם המהירות המותרת היא 50 קמ"ש נסעו כאמור 57 אחוז מהנהגים מעל המותר, ובלילה זינק הנתון ל-71 אחוזים.

בכבישים מהירים, משמע דרכים המתירות מהירות מרבית של 110 קמ"ש, נמצא כי כמעט מחצית מהנהגים נוסעים במהירות מופרזת במהלך היום, ועשרה אחוזים נסעו במהירות הגבוהה מ-130 קמ"ש. עם רדת החשיכה פחת הנתון ל-39 אחוזים ושבעה אחוזים בהתאמה. בדרכים חד מסלוליות המוגבלות ל-80 קמ"ש המצב לא פחות חמור שכן באזורים אלה, 70 אחוזים נהגו במהירות מופרזת בין אם ביום או בלילה.

הסקר גם מפנה אצבע מאשימה כלפי רוכבי אופנועים. מתברר שאלה רוכבים במהירות מופרזת (ביום ובלילה) בכל סוגי הדרכים. אוטובוסים לעומתם מרבים לבצע עבירות מהירות בדרך חד-מסלולית ודו-מסלולית ומשאיות נוסעות במהירות מופרזת בדרכים חד מסלוליות ודו מסלוליות ממוחלפות.

על פי המדען הראשי, עבירת המהירות המופרזת נרשמה ל-30 נהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות בשנת 2010, שהם כ-18 אחוז מהנהגים, ול-37 נהגים בשנת 2011 שהיו מעורבים בתאונות קטלניות שנגרמו באשמתם - כולל רישום עבירה לחובתם.

לכך מוסיף מנכ"ל הרשות רון מוסקוביץ' כי "הממצאים מצביעים כי בישראל נסיעה במהירות הגבוהה מזו המותרת בחוק היא בעיה מרכזית, שכן למעלה ממחצית מהנהגים נוסעים במהירות הגבוהה מזו המותרת בחוק בכבישים עירוניים. מהירות הנסיעה קריטית במיוחד במקרה של תאונה בה מעורבים משתמשי דרך פגיעים כגון הולכי רגל מפני שהם חסרי הגנה לעומת הרכב". מה דעתכם, האם החצי השני של הנהגים באמת נוסע רק על פי המהירות המותרת בחוק?

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully