וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודף משקל הורג גם בכביש

על פי אוניברסיטת לוואל בקנדה נהגים שסובלים מהשמנת יתר מעורבים ביותר תאונות דרכים וסופגים פציעות משמעותית. "מכונית ממוצעת מגנה בצורה אופטימלית רק על משקל גוף תקין"

מחקר שערכו מומחים באוניברסיטת לוואל בקנדה, העלה כי נהגים בעלי משקל עודף מעורבים באחוז גבוה יותר של תאונות דרכים ובמקרה של התנגשות, סופגים פציעות בדרגות חומרה קשות בהשוואה לנהגים בעלי משקל גוף תקין.

ירחון התחבורה המדעי שמתפרסם באוניברסיטה, מצביע כי "התאמה לא נכונה של נהג למכונית" היא הסיבה העיקרית לפיה נהגים שסובלים מהשמנת יתר חולנית נמצאים בסיכון גבוה להיקטל בתאונות דרכים, או לחוות פגיעות חמורות שעלולות להסתיים בנכות קשה. על פי הירחון, נהגים להם BMI (מדד מסת גוף) גבוה מ-30 עלולים להינזק בחלקי הגוף העליונים ובפנים, לעומת נהגים להם תועד נתון נמוך מ-30 BMI.

גולת הכותרת שעולה מן המחקר היא שמכוניות סטנדרטיות מגנות בצורה הבטוחה ביותר על אנשים בתנאי שאלה בעלי משקל גוף ממוצע או נורמלי. כלומר, כריות אוויר וחגורות בטיחות אינן מספקות רמה נדרשת של הגנה על אנשים שנופלים לקטגוריה של "עודף משקל גדול". על פי אחד מבכירי החוקרים מכונית מותאמת למשקל של כ-160 עד 165 פאונד, שהם כ-72 עד 78 קילוגרמים, תוך התחשבות במאפיינים פיזיולוגיים בין גברים ונשים.

עוד עולה מהמחקר כי אנשים שחולים ב-apnea-hypopnea, הפסקות נשימה חלקיות – בעיה הנובעת בין היתר מהשמנת יתר, היו מעורבים באחוז חריג של תאונות דרכים קטלניות. החוקרים ציינו לאחר ניתוח המסקנות כי לא ברור אילו השלכות תהיינה לתוצאות על תעריפי הביטוח בתעשייה, והאם מכוני הריסוק יחלו לבחון ביתר קפידה תופעות אלה ולעדכן תכונותיהן של בובות הריסוק, המשמשות כאמור ככלי טכנולוגי לאומדן נזקים בארגוני בטיחות אירופאים ואמריקניים.

עוד חדשות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully