וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אודי ודוקאטי נגד המסלול המרתק

אודי משתפת פעולה עם מותג דוקאטי בבעלותה ונסעה לכבוש את פייקס פיק בסיועה של ה-RS5 החדשה והמולטיסטרדה. 156 פניות של מפגן עוצמה גרמני-איטלקי

אודי שילמה לאחרונה 800 מיליון יורו בתמורה למותג האופנועים האיטלקי דוקאטי (שמנוהל על ידי למבורגיני), כך שאירוע כזה חייב לקבל את הבמה המרתקת ביותר בעולם. זה לא התרחש בגני שמחות, לא במסגרת אירוע ידוענים נוצץ וגם לא בסופ"ש של מכירות במבצע. אודי לקחה את ה-RS5 החדשה והדוקאטי מולטיסטרדה ושלחה את שניהם להרי הרוקי בקולוראדו כדי לפגוש את מסלול פייקס-פיק 'היל-קליימב' הנמתח עד גובה 4.3 ק"מ ולו 156 פניות.

ה-RS5 הוסבה לגרסה קיצונית עם קרוב ל-500 כ"ס כדי לאכול את הכבישים המפותלים, כשלצידה המולטיסטרדה 1200 אס 'פייקס פיק אדישן' בעל תפוקה של 150 כ"ס. מדובר בשני דגמים תחרותיים עבור 2013, אולם לא ידוע אם הדוקאטי יקבל שדרוגים טכנולוגיים נוספים לקראת המירוץ. זה אגב תוכנן לצאת לדרך ב-8 ביולי, אולם שריפות שהשתוללו במקום דחו אותו בשבועיים ולכן אודי ניצלה את המרווח בזמנים כדי לקדם את שני המותגים ולתעד הכול במצלמות.

לאודי זכרונות מתוקים ומאובקים מפייקס-פיק, החל משנות ה-80 בידיה של נהגת הראלי מישל מוטון והאודי S1 קוואטרו, וכלה גם בקונספטים שנוסדו על שם המסלול ב-2003. לאחרונה היא אף הציגה מכונית באוטומציה מלאה מסדרת ה-TT שנהגה את עצמה לבד עד לפסגה עם פיקוח מרחוק.

גם דוקאטי אינה שם בפעם הראשונה. למעשה, כבר בשנה החולפת (2011) הספיקה החברה האיטלקית לכבוש את המקום הראשון לאופנועים עם המולטיסטרדה והרוכב קרלין דאן, מבעלי סוכנות דוקאטי בסנטה ברברה, אך לא רק זאת, הרוכב הצליח לשבור את השיא הרשמי ולקבוע תוצאה חדשה של 11:11 דקות.

המירוץ הרשמי לטיפוס על ההר - Hill climb, נחנך לראשונה ב-1916 והוא הורכב מ-20 ק"מ של אספלט וכורכר. אולם לכבוד המירוץ של 2012, הושלמה סלילת הכביש עד לקצהו, כך שקטעי הכורכר הוסרו כליל. יש כמובן מי שמברך על כך (נהגי מכוניות הכביש שנדרשו להציג יכולות מנוגדות על האספלט והכורכר, גם מבחינת המכונה עצמה). הזמן המהיר ביותר כיום - 10 דקות ו-42 שניות, שייך לנובוהירו "מונסטר" טג'ימה שנהג בגרסת סוזוקי XL7 עם 1,000 כ"ס.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

דוקאטי במבחן ארוך טווח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully