וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה

13.8.2012 / 8:24

ב.מ.וו, באיחור לא אופנתי, מצטרפת לליגת הקופה 4 דלתות עם הסדרה 6 גראן קופה. יצאנו, טעמנו, נשמנו וחזרנו עם צ'ק פתוח

צלם: דייב שחר, עידו שחם. עריכה: רן צימט

ישנם מספר רעיונות בעולם הרכב, שהגם שאינם שימושיים, התגלו כמבריקים במיוחד והראשון שעולה לנו בראש, הוא רעיון מכונית הקופה 4 דלתות. מה שבתחילה נשמע כמו טעות הגיה, הפך לסערה של ממש בשנת 2004, כשמרצדס חשפה לראשונה את ה-CLS שלה. מכונית שתכליתה היה שיעור בעיצוב, שהפכה לאמת מידה נחשונית בפלח הרכב החדש שצמח.

במפגש הראשון לא ממש ידענו איך לאכול את העוף המוזר וגם לא ממש נהנינו מהמרחב המוצע מאחור - גולת הכותרת של אותו רעיון הזוי, קופה עם 4 דלתות, אבל המציאות הוכיחה אחרת ובזמן שהמרצדס כבר רוקדת על האספלט בדורה השני, המתחרות עדיין ממשיכות לנסות ולישר עמה קו. מה שמביא אותנו ישירות אל הב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה החדשה. מכונית זו שנחשפה בשנה החולפת, הגיעה לישראל באיחור לא ממש אופנתי וזו צריכה כבר להתמודד לא רק מול המרצדס המייסדת, אלא מול אודי A7 ואפילו פורשה פנמרה בקצה העליון של המחיר.

אז לקחנו את המתחרה מבוואריה לסיבוב בישראל כדי לראות, מה בכל זאת יש באמתחתה ומה הבשורה שלה בפלח הקופה 4 דלתות.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה/קובי ליאני

לא קונים בגלל השימושיות?

עוד לפני שמעירים את כל הצילינדרים וזזים מטר אחד קדימה, חייבים לתהות בשאלה - מי בכלל צריך מכונית קופה עם 4 דלתות? לטעמנו, צורך של ממש אין כאן, אלא יותר שאלה של "רוצה ויכול". כי כשעומדים מול הגראן קופה, קשה שלא להתפעל מהעיצוב החדש שלה ומהפרופורציות המתוקנות שלה. בזמן שהסדרה 6 קופה ה"רגילה" נראית פחוסה ובולבוסית, הרי שה'גראן' נראית שלווה ואריסטוקרטית יותר. החזית שלה מיישרת קו עם ה'לוק' החדש, החלק האחורי בולט בדיוק במידה (ולא כמו שכריס באנגל, המעצב לשעבר של ב.מ.וו אהב) ואפילו הגג שמשתפל לאחור מכסה באלגנטיות על תוספת זוג הדלתות.

את הכניסה אל תא הנוסעים עשינו קודם כל דרך הדלתות האחוריות. תוספת של 11 סנטימטרים במרחב אפשרה זאת, אך הדלתות עדיין קטנות ופתח הכניסה אינו נדיב כמו זה של הסדרה 5 למשל. גם המושב עצמו אינו מרווח כמו זה של האחרונה, אבל הוא נוח מאוד ולהפתעתנו הגג הנמוך כלל לא מגביל את מרחב הראש. התוצאה היא, מכונית שנראית טוב בהרבה מגרסת ה-4 דלתות הקונבנציונלית (ע"ע סדרה 5), אך אינה דורשת תשלום יקר מדי בשימושיות בשל אותו עיצוב חדש.

אולם יותר מכך: כשמביטים קדימה, כשעוברים לשבת מלפנים, מגלים את אחד מתאי הנוסעים הנאים ביותר שראינו מב.מ.וו. אפילו יותר נאה מזה של הסדרה 7. בזמן שהארכיטקטורה הכללית תראה מוכרת עבור מי שמכונית ב.מ.וו בעברו, הליטושים הקטנים שמסביב משדרגים מאוד את האווירה. גם המושבים עצמם לא רק נראים מצוין, אלא נוחים מאוד וגם ניתנים לכוונון נרחב בזכות יכולת ניפוח הדפנות של המושב ואפילו של משענת הראש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה/קובי ליאני

אולי בגלל הביצועים?

לסדרה 6 גראן קופה יש שני מנועים רלוונטיים בישראל. הראשון מפלצתי מספיק כדי להבהיל זקנות ברחוב עם 8 צילינדרים, 4.4 ליטר, שני מגדשים ולא פחות מ-450 סוסים ב-5,500 סל"ד. גם מומנט יש לו בשפע עם 66.2 קג"מ בכל התחום שבין 2,000 ל-4,500 סל"ד. אבל בדלק מוטורס, היבואנית החדשה הסתפקו במנוע ה"צנוע" יותר לרכב ההדגמה. לזה רק שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, אבל גם כן שני מגדשים ויחד הם מפיקים 320 כ"ס ב-5,800 סל"ד וכן 45.9 קג"מ בתחום שבין 1,300 ל-4,500 סל"ד, כך שלא מדובר כאן במנוע חלשלוש כלל וכלל.

בעצם, בכלל לא חלשלוש כי המכונה הזו תערבב עת תוכן הקיבה עם תאוצות מהירות בכל ממד - 5.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (5.7 במבחן שלנו)ו-4.6 שניות לתאוצה שבין 80 ל-120 קמ"ש. כן, זה מהר. המנוע מצדו מרגיש חלק ונמרץ וממש כיף להטיס אותו במעלה הסל"ד כדי ליהנות מהדחף שהוא מפיק וגם מהצליל המתכתי המוכר. מי שכמובן מסייעת במלאכה היא תיבת ההילוכים המהירה והחלקה. לזו שמונה הילוכים וריבוי ההילוכים מסייע כמובן בשמירת המנוע בתחום הכוח ובם בדאגה לסל"ד נמוך בשיוט חוקי. כ-1,700 סיבובים יש למנוע בהילוך השמיני ב-100 קמ"ש וזה אומר נסיעה שקטה ונינוחה מאוד. עם זאת, התאווה שלנו לכוח תרמה גם לתאבון של המנוע וזה צרך ליטר דלק לכל 7.2 ק"מ.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה/קובי ליאני

אז יתכן שבגלל הנוחות וההתנהגות?

ככל הנראה בשל הרצון לשמור על מחיר שפוי יחסית בקטגוריה (670 אלף שקל) המתלים של הגראן קופה שנמסרה לנו למבחן מצוידת במתלים קונבנציונליים - בולם וקפיץ ולא יחידה אלקטרונית מבוקרת מחשב וניתנת לשינוי הכיול. אולם, ב.מ.וו מצאו כאן פשרה שמשאירה את הנוסעים מרוצים בסך הכל. מפגשים עם המהמורות המקומיות אינו מצריך כינוס אברים וחריקת שיניים, גם לא במהמורות נבזיות במיוחד. רובן נספג ביעילות, כולל רצץ הוויברציות המוכרות מהכבישים המהירים שלנו.

מנגד, גם כשמגיעים לשלב הנהיגה האמיתית, לא מוצאים ריפיון שם. הגראן קופה ארוכה מהסדרה 6 ולכן גם פחות פראית וחדה ממנה, אבל כשרוצים, יכולים לנוע עמה מהר מאוד בכבישים מפותלים. הגראן קופה מרגישה מחוברת ודינמית בזכות הבלמים החזקים, המנוע הגמיש והאחיזה המרשימה שלה בכביש, אבל עדיין חייבים להכיר במגבלותיה - זו אינה מכונית ספורט, אלא GT מהודרת ורבת יכולות.

בהתאם לשינוי המגמה בעולם ההנדסה, גם הבווארית הזו תוכננה להגיב בתת היגוי לכניסה מהירה מדי לפניות וגם ההגה שלה איבד לא מעט בתחושות אותן הוא אמור להעביר (אך לא בדיוק) וכשדוחקים בה מעבר לגבולות הסביר, היא מגיבה בהרחבת קו הפניה. ביטול הבקרות ומעבר למצב הספורט + בבורר מצבי הנהיגה יחדד את התגובות ומאפשר עישון כבד של הצמיגים האחוריים, אבל מהר מאוד מבינים שזה לגמרי לא הקטע של הסדרה 6 הזו. היא הרבה יותר בוגרת בנפשה בשביל משחקים מטופשים שכאלה.

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה/קובי ליאני

אולי בגלל שזו השחקנית החדשה בקבוצה?

אחריו יומיים מלאים עם הסדרה 6 גראן קופה ומאות רבות של קילומטרים, הצטברו לנו המון רשמים חיוביים בפנקס - הרבה יותר מאשר השליליים. היא נראית מצוין (לטעמנו), תא הנוסעים שלה מעביר את התחושה הנכונה, המושב האחורי שלה שמיש, רמת האבזור גבוהה (יש גם מצלמות היקפיות) ויש לה נוכחות עצומה על הכביש - גם אם שלילית לעתים בימי מיתון שכאלה.

ועדיין, מה היא מחדשת בקבוצה? כדי לענות על שאלה זו עד לדקויות שבה, נצטרך לכנס את כל המתחרות למבחן השוואתי ישיר. אך מלבד יתרונות התנהגות הכביש, הנוחות והמנוע, המערכה האמיתית לדעתנו תתרחש בזירה הפוליטית-תדמיתית בה יצטרכו בעלי הממון להכריע באיזו מכונית הם ירצו להראות ופחות במי מאיצה מהר יותר ל-200 קמ"ש או מי תרוקן את מכל הדלק מהר יותר.

עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחני דרכים למכונית הבאה שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו סדרה 6 גראן קופה/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully