וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה לנסוע ברכב למאדים?

ניסאן ערכה השוואת צריכת דלק גלקטית בין האלטימה לכמה כלי-רכב מתחרים כדי לקבוע כמה דלק שורפת מכונית משפחתית בדרך לכוכב האדום. זה לא זול

במסגרת חגיגות סוכנות החלל האמריקנית 'נאס"א' שהצליחה להנחית בשבוע שעבר את גשושית המחקר שלה "סקרנות" על כוכב מאדים - אחרי הוצאה של 2.5 מיליארד דולרים, החליטו בניסאן לבדוק במעין ניסוי ביזארי כמה יעלה לנהג הממוצע להגיע לכוכב האדום עם מכונית פרטית מתוצרתה, ולהשוות את הישגיה מול מועמדות נוספות.

היצרנית היפנית הרכיבה מודל אינפוגרפי (בצילום) שבו היא מסבירה כמה דלק תבזבז ניסאן אלטימה כדי לכסות מרחק של 352 מיליון מיילים (566.6 מיליון ק"מ) עד לנחיתה על שטח מאדים, וכדי להימנע מהאדרה עצמית מוגזמת היא העמידה מולה עוד מספר מתחרות משפחתיות גדולות: קיה אופטימה, פולקסווגן פאסאט, טויוטה קאמרי, יונדאי סונטה, הונדה אקורד, שברולט מאליבו ופורד פיוז'ן. היא כמובן ניצלה את המיזם הקטן הזה כדי לקדם את מושבי ה'זירו גרוויטי' החדשים שלה, בהשראת נאס"א, שאמורים למנוע עייפות ותשישות בזמן נהיגה.

שלא במפתיע, האלטימה הייתה המכונית ה"חסכונית" ביותר במקבץ המשונה הזה, כשלפי עלות של 3.645 דולרים לגלון (3.78 ליטר) יזדקק הנהג להוצאה כספית של 33.7 מיליון דולרים כדי לבצע את נסיעת החלל מכדור הארץ למאדים (צריכת דלק ממוצעת של 17.3 ק"מ לליטר). אחריה הגיעו טויוטה,יונדאי וקיה, הונדה אקורד, שברולט מאליבו ולבסוף פורד פיוז'ן שצורכת ליטר בנזין בכל 13 ק"מ לערך. עכשיו רק צריך לפתור את הבעיות בכוח המשיכה, החמצן, מיכלי הדלק, הרצת מנוע בערה בחלל והמשפחה מסודרת עם טיול לחלל החיצון. עוצרים להתרעננות בירח.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully