וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום ב.מ.וו לשרים: סוזוקי וכרטיס לאוטובוס

קינן כהן, מאמר אורח

15.8.2012 / 8:01

בעוד הדיון הציבורי אודות מכונית השרים הבאה הולך ומסתבך ועתירות מוגשות, החלטנו להעמיד לרשות שרי הממשלה את רשימת המכוניות המומלצות עבורם

כן ב.מ.וו או לא ב.מ.וו, הסערה האחרונה אודות זהותה של מכונית השרד הרשמית של שרי הממשלה המסרבת לשקוט, הביאה אותנו לשבת ולחשוב מה היה קורה לו יכולנו להעניק לכל שר ומשרד את המכונית המתאימה להם ולתחום העיסוק שלהם. ישבנו, בדקנו ואלה הן התוצאות:

(צילומים: יצרן, ניר בן-טובים, קובי ליאני, רונן טופלברג)

שר הבטחון אהוד ברק: באטמוביל

טוב, כאן לכאורה לא הייתה אמורה להיות בעיה, טנק מרכבה סימן 4 היה עושה את העבודה. אבל כאשר האיום האיראני מעבר לפינה וחזיבאללה משפר את יכולותיו, נדרשת מעבר ליכולת אש גם הרתעה, מכונית שתגרום לאויבים לחשוב פעמיים לפני שינסו משהו. לכן המכונית הנבחרת עבור שר הבטחון היא הבאטמוביל. אגב היא לא רק מאיימת, משוריינת וחמושה מגלגל ועד גג, יש בה מקום גם לכל חברי סיעת עצמאות.

טאמבלר. אתר יצרן
טאמבלר/אתר יצרן

שר האוצר יובל שטייניץ: סוזוקי אלטו

בימים של גזירות כלכליות והידוק החגורה, לא יכולה להיות בחירה הגיונית ומתאימה יותר מסוזוקי אלטו. מחיר הרכישה הנמוך ביותר בישראל, צריכת דלק טובה ועלויות אחזקה נמוכות. חוץ מזה, נראה מישהו אומר על חוסר רגישות חברתית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מבחן השוואתי סוזוקי אלטו ידנית מול סיטרואן C1 ידנית. ניר בן טובים
מבחן השוואתי סוזוקי אלטו ידנית מול סיטרואן C1 ידנית/ניר בן טובים

שר החוץ אביגדור ליברמן: מכונית מעופפת של טרפוגה

בבחירה הזו ישנם שני יתרונות מרכזיים. הראשון טכני, עבור מישהו המרבה לצאת ולבקר בבירות העולם יש פתרון נוח ומתבקש במכונית שיכולה לצאת מפתח הלשכה ומשם פשוט לטוס למדינת היעד. הדבר השני הוא במישור התדמיתי, איזה סטייל זה להופיע בפתח ארמון האילזה בדבר כזה. זה גם יעזור להסיט את מוקד השיחה למכונית ולא לקשקושים הרגילים. כמה מספרים: המנוע הוא רוטקס בן 100 כ"ס, המהירות מרבית - 185 קמ"ש, טווח טיסה – 787 ק"מ והמחיר החל מ-279 אלף דולר.

טריפוגה. אתר יצרן
טריפוגה/אתר יצרן

שרת התרבות והספורט לימור לבנת: יגואר XK120

הבריטים ידועים במסורת החינוך והנימוסים המפוארת שלהם. בנוסף, קשה לחשוב על מכוניות עם פאסון תרבותי ואריסטוקרטי יותר ממכונית הספורט הקלאסית הזו. אז הנה, חינוך, תרבות וספורט באותה מכונית. בשנת השקתה (1948, עוד קישור היסטורי לישראל), המספר 120 בשמה מגיע מהמהירות המירבית של – 120 מייל (193 קמ"ש), שהפכו אותה למכונית המהירה בעולם מיצור סדרתי.

יגואר XK120. אתר יצרן
יגואר XK120/אתר יצרן

שר הבריאות ורה"מ בנימין נתניהו – commer 1965

מלכתחילה היה ברור שלמשרד הבריאות ניתן אמבולנס. חשבנו בתחילה על משהו על בסיס פורשה קאיין טורבו, או מרצדס E63AMG סטיישן. אבל אז החלטנו שלאור מצבה הנוכחי של מערכת הבריאות בישראל, נסתפק באמבולס מודל 65' מתוצרת COMMER הבריטית. COMMER הייתה יצרנית משאיות ומסחריות קלות שפעלה משנת 1905 ועד 1979. סיפקה כבאיות, אמבולנסים ומשאיות חלוקה לגופים ממשלתיים רבים בבריטניה.

קומר אמבולנס. אתר יצרן
קומר אמבולנס/אתר יצרן

שר הפנים אלי ישי: פורד פוקוס

משרד הפנים האמון על טיפול בענייני השלטון המקומי, תכנון ובניה, רשות האוכלוסין ועוד. איזו מכונית יכולה להתאים יותר מאשר פורד פוקוס, המכונית הנמכרת ביותר בישראל כיום על מנת לשמש את אלו שאמורים לטפל בענייניו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר המשפטים יעקב נאמן: פולקסווגן גולף

לומר את האמת, דווקא למשרד המשפטים לא היה קל למצוא מכונית. אבל אחרי הרבה גירודי פדחת ההחלטה נפלה – פולקסווגן גולף. למה דווקא היא? מכיוון שמשרד המשפטים, האחראי על בתי המשפט, ייעוץ חקיקה, סנגוריה ציבורית ועוד הוא כזה השואב כוחו מהקונצנזוס, מההסכמה הציבורית הרחבה בנוגע למעמדו והמסורת ארוכת השנים שלו כמוסד יציב ומכובד. מי אם לא הגולף שמאז 1974, מהווה דור אחרי דור את אמת המידה למכונית קומפקטית אירופית תתאים לתפקיד. אם צריכים עוד סיבות אז הנה: לשניהם היו בעיות איכות, לעיתים גם מוניטין אמינות לא מזהיר, הם מואשמים בסנוביזם וניתוק משכבות העם הרחבות והתחזוקה יקרה.

מבחן השוואתי: אופל אסטרה טורבו נגד פולקסווגן גולף TSI. ניר בן טובים
מבחן השוואתי: אופל אסטרה טורבו נגד פולקסווגן גולף TSI/ניר בן טובים

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ': שברולט סוניק

כן, אנחנו יודעים, ברור שהייתה צריכה להיות כאן סקודה אוקטביה עם גשר תאורה ומדבקות "משטרה". במחשבה שניה רצינו להעניק להם טאטא נאנו, שהיא לא רק המכונית הזולה בעולם, אלא גם חברה במועדון המפוקפק "המכונית החדשה בעלת המהירות המרבית הנמוכה ביותר". כן, עם 105 קמ"ש מקסימליים, אין חשש תתפסו על ידי מצלמות המהירות המטופשות שפיזרתם בדרכים. אבל אז, הרגשנו שאפילו עבור המשרד לבטחון פנים הנאנו היא התעללות מוגזמת. אז הנה שברולט סוניק, שבכל הקשור לביטחון הנוסעים בה, רשמה ציונים גבוהים מאוד במבחני הריסוק של Euro-Ncap. ציונים גבוהים יותר משל אודי Q3 וגם משל פיג'ו 208 ופולקסווגן פולו.

מבחן דרכים שברולט סוניק 1.6 ל' LT. ניר בן טובים
מבחן דרכים שברולט סוניק 1.6 ל' LT/ניר בן טובים

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: תע"ר סופה

מה רע? גם גאווה מקומית בדמות רכב שטח כחול לבן (נו טוב, זה בעצם ג'יפ), גם משדר את תדמית המאצ'ו הישראלי בעל העבר הקרבי בתור רכב השטח הצבאי ובנוסף לכל, תוכלו להגיע איתו לכל פינה נידחת במדבר יהודה לצפות בפריחת החבלולי המצוי.

ג'יפ סופה 3 בישראל. קובי ליאני
ג'יפ סופה 3 בישראל/קובי ליאני

שר התחבורה ישראל כץ: רב קו

תקופת כהונתו של ישראל כץ היא אחת הפעלתניות שידע משרד התחבורה. שלל פרויקטים של סלילת כבישים ובניית מחלפים יצאו לדרך, ועידת זליכה, השקעה בתשתיות, טיפול ברכבת ישראל. אבל עדיין, פתרון בדמות מערך הסעת המונים יעיל, פשוט, זול ומהיר – שהינו הפתרון האידיאלי עבור מדינה קטנה הדחוסה בין חדרה לגדרה – כזה לא נמצא. אז קח את הכרטיס, וצא לכמה ימים של הגעה לפגישות בשני אוטובוסים דחוסים, רכבת מאחרת כרונית, מונית שירות עם נהג אדיב ומסביר פנים ואז נדבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר התקשורת משה כחלון: קאטרפילר D9

כשהוא מתייצב מול גופים ממומנים היטב, בעלי השפעה שמאחורי חלקם עומדים טייקונים כלכליים גדולים, שר התקשורת משה כחלון העביר מספר רפורמות בתחום התקשרות המשודרת והחברות הסלולאריות שמטרתן העיקרית היא להיטיב עם הלקוח, להגביל את כוחן של חברות אלו מולו ולהעשיר את התחרות בשוק. מול מכבשי הלחצים איתם הוא עוד עשוי להתמודד בעתיד, אנו מציידים את השר כחלון באחד הכלים ההנדסיים המפורסמים בעולם - ה-D9 של קאטרפילר. אב הטיפוס הוצג בשנת 1954 וכיום הדור הנוכחי מייצר 410 כ"ס ב-1,800 סל"ד הנכונים להזיז הצידה, הרים, בתים, גבעות ואפילו את החתול השמן ההוא מהיוטיוב.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס: קרוואן

בקרוואן הזה, תוכל אתה שר השיכון ועוד כמה מאנשי משרדך לנסוע בנוחות וברווחה ממטולה ועד אילת. בדרך תעברו במספר ערים מרכזיות, ולברר את מחירי השכירות ומחירי הבתים. אחרי שתסיימו ניתן לכם רולס רויס, לא, לא כי מגיע לכם – זה כדי שתראו איך בונים משהו כמו שצריך.

קראוונים. Shutterstock, ShutterStock
קראוונים/ShutterStock, Shutterstock

שר התעשייה המסחר והתעסוקה שלום שמחון: סוסיתא

טוב, זה לא היה קשה. מה יותר יתאים לעידוד התעשייה המקומית מאשר מי שנחשבת למכונית הלאומית שלנו? הסוסיתא על שלל גרסאותיה, תצורות המרכב שלה הייתה מענה מתכנון בריטי ובביצוע מקומי לפתרון תחבורה עממי, זול וגם פתרון תעסוקה למדינה הנבנית.

סוסיתא. אולפני הרצליה
סוסיתא/אולפני הרצליה

שר בלי תיק – מי זוכר: ב.מ.וו סלייד-קארבר

אז כן, דווקא אתם חמשת השרים בלי התיק בממשלה הנוכחית זוכים בב.מ.וו. הסלייד-קארבר הוא קורקינט מתוחכם שמטרתו הייתה להציג פיתוחים של ב.מ.וו בתחום המתלים. אז נכון, זו לא באמת מכונית, אבל בינינו גם אתם לא בדיוק שרים.

ב.מ.וו סלייד-קארבר. אתר יצרן
ב.מ.וו סלייד-קארבר/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully