וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך משחיתים מכונית על

מקלארן מפעילה אגף מיוחד לפרויקטים בהזמנה אישית. אחד מלקוחותיה, טייקון, הזמין דגם חד-פעמי המבוסס על מכונית העל החדשה של המותג. התוצאה? תשפטו בעצמכם

תערוכת המכוניות בפבל ביץ' קליפורניה נפתחה במהלך הסופ"ש, ואחת הכוכבות הגדולות היא מכונית קונספט יוצאת דופן של מקלארן בשם X-1. לא מדובר במכונית סדרתית, אלא יצירה חד-פעמית שהופקה על ידי חטיבת MSO, ראשי תיבות ל-McLaren Special Operations, שמקבלת בקשות מסוג אלה רק אם הלקוח עומד בקריטריונים נוקשים. כלומר, אם יש לו הרבה מאוד כסף.

הרוכש, שנותר אנונימי, מחזיק בבעלותו את מכונית העל החדשה ביותר של מקלארן ה-MP4-12C, מרצדס SLR וכן את המקלארן F1. "ידענו שהוא חובב נלהב של מקלארן אז נענינו בחיוב למשאלות שלו" אומר ראש החטיבה פול מקנזי. עוד הוא אומר כי "נועדנו עם רון דניס (גם מקבוצת הפורמולה 1) לפני שלוש שנים ומשם הכול התגלגל. הוא רצה מכונית בעיצוב שונה עם כל היכולות של ה-MP4-12C".

ההשראה עבור הדגם הגיע ממקורות רבים. מקנזי מונה מספר מכוניות קלאסיות כמו קרייזלר דאלגנס גיה (1953), ביואיק אלקטרה (1959), מרצדס 540 מ-1939, סיטרואן SM שפותחה בשיתוף מזרטי ב-1971 ואפילו מוזיאון הגוגנהיים בניו-יורק המוזיאון בבילבאו, וכן מוטיבים מעולם הירקות והפירות (חצילים).

מי שעיבד עבורו את המכונית לאחר שזכה במעמד היוקרתי במסגרת תחרות, הוא המעצב הקוריאני הונג-יאו ממכללת האמנות הבריטית. הוא מציין כי חלל הפנים וכן המנוע (3.8 ל') נותרו זהים למקלארן המקורית עליה היא מבוססת, אבל המעטפת החיצונית היא מלאכה שהתחילה מאפס, עברה למודלים קטנים וגדולים של חימר, והסתיימה רק עם חבילה אחת בודדה שהועברה מה-MP4-12C, סט הזגוגיות. היא עשויה כולה כמעט מסיבי פחם, היא ארוכה ב-10 ס"מ מהמקלארן ורחבה ממנה בכמעט 20 ס"מ. גובהה 1.20 מ' והיא שוקלת כ-1.4 טון.

"לקח לנו שנתיים וחצי להביא את המכונית הזו לגמר" כך פרנק סטיבנסון מנכ"ל מקלארן. הצעד הבא והחשוב מכל יהיה לשלוח אותה חזרה למלקארן על מנת שתוכל לעבור התאמות והומולוגציה מלאה לכביש, כדי שניתן יהיה לעשות בה שימוש סדיר. החברה תצטרך לערוך לה מבחנים ארוכים כדי לוודא שמכלול השינויים והכיול עומדים בקנה אחד עם מנוע ה-625 כ"ס של מקלארן.

התמונה הסופית היא איך נאמר, שנויה במחלוקת, ותג המחיר שמור בפיהם של ראשי מקלארן והרוכש. מסקנה? כסף אולי קונה הרבה דברים, אבל טעם הוא כנראה לא אחד מהם.

עוד הרבה על מקלארן בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מקלארן X-1 קונספט. אתר יצרן
פול מקנזי והמקלארן/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • מקלארן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully