וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד מוסטנג חולקת כבוד לאגדה

משפחת פורד המורחבת התאחדה להוקיר את נהג המירוצים והיזם קרול שלבי שהביא לעולם את הקוברה עם גרסת מוסטאנג מחוזקת וייחודית

חברים של קרול שלבי, ביניהם חברת פורד העולמית, חטיבת המירוצים, שלבי אמריקן ועוד רבים שרצו להיות מעורבים בפרידה הרשמית מהאגדה שהלכה לעולמה, הפיקו עבורו בחודש האחרון פורד מוסטאנג בגרסת "הוקרה", שמציינת באופן עצוב משהו גם את חגיגות היובל לשלבי קוברה המקורית משנות ה-60; הכירו את שלבי מוסטאנג GT500 קוברה 850.

כמו הקוברה המקורית שהייתה אהובה כל-כך על הבריטים והאמריקנים, היא לובשת את פסי הווימלבדון הקלאסיים לאורך הגג ובמורד החרטום, ומצוידת בבודי תפוח שעובד ישירות על גרסת ה-GT500 כדי לתגבר אותה בהיבטים דינאמיים נוכח העלייה בהספק וביכולת. החישוקים שלה, 20 אינטשים בשני הסרנים, הינם בלעדיים למהדורה החד-פעמית וכך גם הפרטים הנוספים שיגיעו בתא הנוסעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על תוספת ה-188 כ"ס שהיא קיבלה, אחראית פורד רייסינג שהצליחה לחלץ ממנוע ה-5.8 ל' 850 כ"ס על ידי שימוש במגדש-על משופר. אין מידע על הביצועים של המכונית אבל בפורד מבטיחים שביום שהיא תעלה על מסלול היא לא תאכזב או חלילה תבזה את המורשת של החברה ושל האיש שבנה אותה.

"קרול שלבי שינה את עולם הביצועים לעד" אומר נשיא שלבי אמריקן ג'ון לופט. "אנחנו נמשיך ונטמיע בכל המכוניות העתידיות של המותג את האופי המיוחד שהוא ניסח, וכך נבקש מכל הדורות הבאים". גם נשיא סגן נשיא פורד נשא כמה דברים באירוע הבכורה בפבל-ביץ' ואף הוסיף כמה אנקדוטות אודות האיש. "לא הרבה יודעים את זה, אבל קרול שלבי היה פילנטרופ גדול ותרם רבות לשכבות חלשות, ארגוני צדקה ועמותות בכל המדינות ובדרך אנונימית לעתים. זו הסיבה שהמכונית תצא לסיבוב הופעות באמריקה כדי להזכיר לכולם כמה גדול הוא היה".

שלבי נפטר לפני כמה חודשים בגיל 89 לאחר שנאבק במחלה ממושכת (במערכת הנשימה) למעלה מעשרה חודשים. הוא נחקק בתרבות המוטורית בשל היותו מהנדס מצטיין, נהג מירוצים, והן בשל היוזמה לנסות פטנטים מהפכניים. הקוברה מ-1962 הייתה המכונית שהפכה אותו לכוכב-על, והיא רכבה על גל של הצלחה בזכות מנוע V8 בחזיתה שהיה רתום אל מבנה רודסטר דו-מושבי קצר וצנום ומשודך להנעה אחורית פראית. השאר כמו שאומרים, היסטוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully