וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל: מערכת למניעת תאונות במשאיות

במטרה להפחית מעורבות רכב כבד בתאונות קטלניות, משאיות ואוטובוסים תוצרת MAN שנמכרים בארץ יצוידו במערכת מובילאיי

האם ייכנס לתוקף סטנדרט בטיחותי חדש במשאיות ואוטובוסים שנמכרים בישראל? הסכם שנחתם לאחרונה בין חברת מכשירי תנועה יבואנית MAN ו- Mobileye בהיקף של ארבעה מיליון שקלים יחנוך במאות משאיות ואוטובוסים בקרת בטיחות למניעת תאונות שתפחית את מעורבות כלי-הרכב הכבדים באירועים קטלניים.

מובילאי שנוסדה ב-1999 על ידי פרופסור אמנון שעשוע וזיו אמירם מייצרת מערכות ראיה מתוחכמות המנטרות עצמים בחזית הרכב ומתריעים לנהג על המרחק הנכון והבטיחותי. בשנים האחרונות היא נכנסה לפעילות אינטנסיבית עם חברות רכב רבות ומובילות ביניהן וולוו, ב.מ.וו, ג'נרל מוטורס, יונדאי ועוד.

כיום מיושמות מערכות מוביליאי בכלי-רכב פרטיים בעיקר, אולם השימוש בבקרה במשאיות ואוטובוסים יביא לירידה בכמות תאונות הדרכים לפי פרסומים מדעיים. "חב' MAN רואה בנושא הבטיחותי ערך חשוב ביותר. החיבור לטכנולוגיה מתקדמת המסייעת במניעת תאונות, מייצרת סטנדרט בטיחותי גבוה ברכב הכבד", כך דני ורדי, מנהל החטיבה במכשירי תנועה.

לפי מחקר שנעשה באוניברסיטת אלינוי בארה"ב, שיעור התאונות בקרב 5,000 משאיות שנסעו מרחק זהה של מיליון מיילים, כ-1.6 מיליון ק"מ, היה נמוך ב-50 אחוזים בהשוואה למשאיות שלא היו מצוידות במערכת מוביליאי. בנוסף לכך, במידה וכן תועדה תאונת דרכים, חומרת הפגיעה הייתה נמוכה בהרבה עם המערכת מאשר בלעדיה.

בישראל, עולה כי משאיות במשקל של עד 34 טון מעורבות פי 5 בתאונות דרכים קטלניות ביחס לרכב פרטי ומשאיות מעל 34 טון פי 15, כך על פי נתונים של עמותת אור-ירוק והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.

"אני שמח ומברך את מכשירי תנועה על ההחלטה שלהם לצייד את כלל משאיות MAN ב-Mobileye, ואין לי ספק שיש לכך ערך מוסף מאד משמעותי עבור כלל הנהגים בכביש", כך מנכ"ל החברה יצחק ליטמן.




עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully