וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

300 קמ"ש בפולקסווגן ג'טה היברידית

פולקסווגן חברה לירחון אמריקני ונדדה למדבריות יוטה עם ג'טה היבירידת רובוטית לקבוע שיא מהירות של 298 קמ"ש. כלאיים מחשמלת

זה עדיין לא הוכרז רשמית, אבל פולקסווגן ג'טה היא כנראה המשפחתית ההיברידית המהירה ביותר בעולם, כך לפחות נקבע לאחרונה בארה"ב במסגרת נסיעות מבחן של החברה במשטחי המלח המפורסמים בבונוויל יוטה, במסגרת שבוע המהירות המסורתי. הג'טה ההיברידית עצרה את השעון על שיא חסר תקדים של 298.64 קמ"ש. נהג במכונית קרלוס לאגו, עורך הירחון האמריקני 'מוטור-טרנד'.

השיא הקודם בקטגורית 1 ל' עד 1.5 ל' טורבו עומד על 270 קמ"ש, אולם ההישג החדש של פולקסווגן לא ייכנס לתוקף עד שהחברה תחל למכור את המכונית הסדרתית בעוד כמה חודשים, כך שבינתיים החגיגות נערכות במתוכנת מצומצמת. יחד עם כך, ארגון ה-SCTA שמודד את ביצועי המכוניות עוד לא ייסד רשמית את הקטגוריה ההיברידית, ולכן בהחלט יכול להפתח חלון הזדמנויות בו הג'טה תשפר את השיא של עצמה בחודשים הקרובים.

אתם בטח תוהים – האם מדובר בג'טה היבירידת רגילה? ובכן, פולקסווגן לא מספרת בדיוק מה היא חוללה במכונית דרך הזרוע האמריקנית בקליפורניה, אבל היא בפרוש עברה כמה שדרוגים וכיול במנוע כדי לא להכנע ברגע האמת כשכולם נועצים בה מבטים. ללא שיפורים, מנוע ה-1.4 ל' טורבו של הג'טה מספק כ-150 כ"ס בגרסת מפעל ועוד כ-27 כ"ס מהמנוע החשמלי בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית עם שבעה הילוכים. זמני ההצאה הם 0-100 קמ"ש ב-9 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. בהפרשים כה גדולים, כנראה מדובר בקיט מנועי מכובד.

קבוצות, מתחרים ותאגידים טסים למשטחי המלח ביוטה נוכח המרחבים הפתוחים והתוואי הקל והשטוח המאפשר מיקסום פוטנציאל המנוע ללא הפרעות. בניגוד לדעה הרווחת, לא מדובר באירועים סגורים עבור מירוצי דראג בלבד, ובכל שנות הפעילות הנהגים והרוכבים מופרדים לקטגוריות, החל מאופנועי 50 סמ"ק שמגיעים לשיאים של 170 קמ"ש, עד מפלצות שמגרדות כמעט 500 מיילים לשעה (800 קמ"ש) ואפילו מעל 1,200 קמ"ש בדגמים על מנועי סילון. המסלול הקצר אורכו שמונה קילומטרים והארוך ביותר 11.2 ק"מ.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully