וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית האמריקנית היקרה בעולם

פורד GT40 ששירתה את השחקן האגדי סטיב מקווין בסרט מירוצים מפורסם, נמכרה בסכום שיא של 11 מיליון דולרים ושברה את השיא הקודם בפער של מיליון דולר

מכונית נדירה מדגם פורד GT40 משנת 1968 שהשתתפה בסרט 'לה מאן' ב-1971 בכיכובו של השחקן המנוח ונהג המירוצים סטיב מקווין, נמכרה השבוע ב-11 מיליון דולרים במסגרת אירוע מכירה פומבית של RM Auctions בפבל ביץ'. בכך, הפכה למכונית האמריקנית היקרה ביותר אי פעם שנמכרה באירוע מסוג זה.

השיא הקודם שייך גם הוא למכונית אמריקנית: דוסנברג רודסטר מ-1931 שנמכרה בתמורה ל-10 מיליון דולרים. ויחד עם זאת, מדובר בסכומים פעוטים לעומת הפרארי טסטה רוסה רודסטר 1957 שעבורה רשם אשתקד איש אמיד ואנונימי המחאה על סך 16.7 מיליון דולרים, מה שהפך אותה רשמית למכונית היקרה ביותר בעולם שנמכרה במכירה פומבית.

ה-GT40 היא אחת המכוניות המעוטרות בהיסטוריה, ואף בין היחידות שזכתה לעדנה מחודשת של היצרן האמריקני בקבוצה זו בשנות ה-2000. היא הופקה על מנת להתחרות בפרארי בשנות ה-60 נוכח הדומיננטיות של הקבוצה האיטלקית במירוצי הלה-מאן המפרכים, וזאת אחרי שפורד כשלה להשתלט על פרארי ב-1962.

המנוע של ה-GT40 חילץ משמונה צילינדרים (נפח 5.0 ל') תפוקה מרבית של 440 כ"ס ו-54.4 קג"מ. היא שקלה רק 980 קילוגרמים ובאמצעות תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה, האיצה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות והגיעה למהירות מרבית של מעל 210 מיילים לשעה, שהם כ-340 קמ"ש בקירוב.

המכונית שמוצגת במכירה איננה כוכבת רגילה. לזכותה תארים רבים כולל שלוש אליפויות ברציפות בין 1966 ל-1969 במסגרת מירוץ 24 השעות בצרפת בתמיכת חברת GULF. את מושב הנהג אכלס לאורך השנים אחד מאגדות הספורט המוטורי הגדולות בהסטוריה, ג'קי איקס, לצד דן גורני, ברוס מקלארן, כריס אמון, פדרו רודריגז ועוד, ומאוחר יותר הועברה לסטיב מקווין שהסב אותה למכונית קולנוע והתקין עליה מצלמת גג כדי לתעד את קטעי המירוץ המסעירים בסרט המדובר, במהירות של יותר מ-250 קמ"ש.

מקווין, לא כל-כך הסתדר עם ההתנהגות הכבדה של המכונית בשל האבזור הכבד, ואחרי שנפטר ממחלת הסרטן המכונית נמכרה לאספנים, שוחזרה בשנות ה-80 וה-90 והגיעה למספר מכירות פומביות. בתחילת השבוע אגב נמכרה עוד פורד GT40 ב-4.5 מיליון דולרים ובסך הכול, נמכרו השבוע בפבל ביץ' בקליפורניה 754 מכוניות היסטוריות וקלאסיות, בסכום כולל של 260 מיליון דולרים.

עוד הרבה קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • פורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully