וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגדה קמה לתחייה: אודי קוואטרו חוזרת

מכונית הספורט תפותח בהשראת אלופת הראלי של שנות ה-80 ותצא לאור בעוד שנתיים עם מנוע בנזין טורבו שיאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות. קאמבק מפואר

חטיבת אודי נערכת להשיק יורשת לקוואטרו המיתולוגית ואלופת הראלי העולמית שככבה על מסלולי העפר והאספלט בשנות ה-80 בעוד פחות משנתיים, כך עולה מדיווחים של כלי-התקשורת בגרמניה. אודי תשבץ את הדגם החדש בין ה-R8 וה-TT לצד גרסאות שרירים של מכוניות הסלון של המותג, אך תתהדר בעיצוב מובדל משמעותית.

אודי לא תאלץ לבנות ולעצב את המכונית ממש מהיסוד, שכן היא תבוסס על גרסת הקונספט קוואטרו שהוצגה בתערוכת פריס לפני כשנתיים. הקופה החדשה תשאב ממנה את המבנה הקצר מאחור, הכנפיים התפוחות, הפגושים ופתחי היניקה בחזית, וכן את קווי המותניים המשווים לה חזות מאוד קרובה לדגם המקורי מלפני שלושה עשורים.

על פי דיווחיו של המגזין 'אוטו-בילד' הגרמני, מנוע הבנזין טורבו של הקוואטרו יספק תפוקה של יותר מ-300 כ"ס וישגר אותה ל-100 קמ"ש מהמקום בתוך ארבע שניות בלבד. הכוח יישלח לכל ארבעת הגלגלים כאמור, אולם השידוך יהיה בלעדית לתיבת S טרוניק עם שבעה יחסי העברה ותפעול מנופים מגלגל ההגה.

בשלב זה, המכונית ככל הנראה נמצאת במסגרת מהלכי פיתוח מוקדמים, תחת הקידוד Q35. אודי משתמשת בכותר זה כדי לציין את חגיגות 35 השנים לאודי קוואטרו הראשונה שתחגוג יום הולדת בשנת 2015, במועד בו תושק המכונית החדשה בעלת התואר המחייב.

אודי קוואטרו הוצגה בשנת 1980 ותוכננה להתחרות בקבוצת B במסגרת אליפות הראלי העולמית. היא הייתה המכונית הראשונה בקבוצה זו עם הנעה כפולה (כיול שלא הותר לפני 1979), ובזכות הטכנולוגיה וכמה נהגים ונהגות עילאיים (וולטר רוהל, מישל מוטון ועוד), קטפה את האליפות ב-1982 וב-1984.

עוד הרבה על אודי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן למכונית הבאה שלכם

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אודי קוואטרו. אתר יצרן
אודי קוואטרו המקורית. עליונות טכנולוגית ונהגים מוכשרים/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully