וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומדים לרכב, קצת אחרת

משרד התחבורה והרשות הלאומית גיבשו תכנית חינוך בטיחותית לפיה יונהגו שיטות לימוד רכיבה חדשות בתנאים קשים יותר כמו רכיבה בערפל. יוקמו מגרשי הדרכה חדשים ומורי נהיגה יעברו הכשרות נוספות

האם משרד התחבורה יצליח להפחית את מעורבות דו-גלגלי בתאונות דרכים? במסגרת תכנית מהפכנית לדברו, שיזם יחד עם הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, הוצאת רשיון נהיגה לכלי דו-גלגלי תהיה קשה יותר בשנים הקרובות לאור כללים ותנאים חדשים שייכנסו לתוקף בהיקף מבחני הנהיגה לתלמידים. התוכנית כוללת לדברי שר התחבורה ישראל כץ את העמקת מיומנויות הרכיבה וכן שינוי שיטת המבחנים.

על פי יוזמי התכנית, תלמידים יחויבו במתוכנת מורחבת (כרטיס לימוד) של 54 מטרות לימוד מעשיות במקום 43 הנהוגה כיום. בין השאר יתבקשו לעבור מבחנים בתנאי גשם, לילה וערפל, וכן יתרגלו פעולות במקרה של סכנה בטיחותית, חידוד יכולת הבחנה בעצמים בשדה הראייה, תפעול נכון של מערכת הבלימה, תנוחת רכיבה נכונה, נסיעה במעגלים, מיקום בכביש, זיהוי סימנים ועוד.

בנוסף לכך, גם מורי הנהיגה יעברו הכשרה ממוקדת ועשירה יותר. אלה יקבלו ספר הוראה חדש המרכז עבורם את כל נושאי תכנית לימוד הרכיבה וישמש אותם ככלי לבניית כישורי התלמיד. המורים אף יבצעו השתלמויות חדשות ומקצועיות בהתאם למתווה שגובש כדי לעמוד בסטנדרטים הנוספים. עד כה, 150 מורי נהיגה לקחו חלק בפיילוט בחודשים האחרונים.

"אני משוכנע כי שיתוף פעולה בין כל הגופים יביא להעלאת רמת הוראת הרכיבה בישראל ולהכשרת רוכבי אופנועים מיומנים יותר ובכך יתרום להגברת הבטיחות בכבישים", כך שר התחבורה ישראל כץ.

"אני מברך על פעילות הועדה ומאמין כי יש לעשות ככל שניתן במטרה להעניק למורי הנהיגה כלים טובים להוראת הרכיבה כדי שאלה יוכלו להכשיר טוב יותר את הרוכבים בישראל ובכך נוכל לצמצם את מספר הנפגעים בקרב רוכבי אופנוע" כך מוסיף מנכ"ל הרשות רון מוסקוביץ'.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, חלה ירידה של כ-30 אחוזים במעורבות כלי-דו גלגלי בתאונות דרכים בישראל, אולם אלה היו מעורבים ב-11 אחוזים מהתאונות הקטלניות.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב
כאן תמצאו את האופנוע החדש שלכם
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully