וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית ספורט יכולה להיות חסכונית

חברת רכב בריטית חדשה ייצרה מכונית רודסטר מעוצבת ובעלת מנוע טורבו-דיזל עתיר נפח שמשגר אותה למהירות מרבית של 330 קמ"ש. חוסכים ונהנים

יצרנית בריטית קטנה בשם 'טריידנט פרפורמנס' חשפה לאחרונה מכונית רודסטר בשם אייסאני גרנד טורר, המונעת על ידי מנוע טורבו-דיזל שמקורו מחברת ג'נרל מוטורס. שמה של המכונית אוזכר מספר פעמים בתעשיית הרכב הבריטית כדגם מהפכני, אך רק כעת אחרי חמש שנים של דחיות בהשקתה היא סוף סוף זוכה לטעום את האספלט הלוהט.

הכותר של המכונית, אייסאני', נובע מאיזשהו פרק היסטורי בתקופת הרומאים לדברי החברה. ההסבה ממכונית קונספט שהוצגה בפסטיבל המהירות בגודווד ב-2007 לדגם סדרתי, אומר שהיא נאלצה לוותר בדרך על קורת גג קשיחה לטובת מבנה עשוי בד. מצד שני, כנראה שזה עשה לה הרבה יותר טוב מבחינה חזותית, שכן על פי דיווחי כלי-התקשורת בבריטניה ישנה התעניינות גדולה בחטיבת העיצוב של החברה והאנשים שאחראים עליה.

אייסיני גרנד טורר ספורט. יצרן, אתר יצרן
אייסיני גרנד טורר ספורט/אתר יצרן, יצרן

מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע גדול מאוד של ג'נרל מוטורס בנפח 6.6 ל' טורבו-דיזל שיכול לקבל הזנה משולבת של ביו-דיזל לטובת חסכון והפחתת זיהום האוויר. המכונית מחלצת מיחידה זו תפוקה מרבית של 430 כ"ס ולא פחות מ-131 קג"מ. אם זה לא מספיק אגב, ניתן לרכוש ערכה שמעלה את הספק ל-660 כ"ס ול-145.2 קג"מ.

בשידוך לתיבת הילוכים ידנית, האייסאני גרנד טורר מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות ועד ל-330 קמ"ש מרביים. ביצועים אלה מאפשרים לסחוט ממנה הרבה רגעים מרתקים, אבל החברה טוענת שהיא גם חסכונית בצורה יוצאת דופן. "אתה יכול לנהוג בה במהירות של 110 קמ"ש כשמחט הסל"ד על 980. כלומר, מכל דלק בודד מספיק לה לחצות מעל 1,000 קילומטרים וצריכת הדלק הממוצעת היא כ-20 ק"מ לליטר".

תג המחיר שהוצמד לרודסטר מונעת הסולר עומד על 75 אלף יורו, שהם כ-375 אלף שקלים לפני מס. בכורה רשמית תיערך לה בתערוכת סלון פריווה בלונדון שתפתח ממש בימים הקרובים. עוד דוגמא למכונית קלאסית שרק מעטים יניחו ידיים עליה.

אייסיני גרנד טורר ספורט. יצרן, אתר יצרן
אייסיני גרנד טורר ספורט/אתר יצרן, יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully