וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נת"צ במקום שוליים

במסגרת הרחבת נתיבי התחבורה לאוטובוסים בישראל יחל לפעול בששה בספטמבר נת"צ המחבר בין נתניה להרצליה ובעתיד יגיע עד מחלף הסירה. ייבחן במשך חצי שנה

אחד הצירים העמוסים ביותר בישראל, כביש 2, אולי יהפוך לדליל יותר בחודשים הקרובים ויפחית את מפלס הפקקים והעצבים. בעוד כשבוע ייפתח לתנועה נת"צ חדש שנסלל מצומת פולג ועד כפר שמריהו על תוואי השוליים ויוקצה עבור נסיעת אוטובוסים בלבד. כך במסגרת תכניתו של שר התחבורה ישראל כץ להכשיר נתצ"ים חדשים בכל הארץ, בערים ובכבישים בינעירוניים.

היות ומדובר בהפקעת שול לטובת נתיב תחבורה ציבורית, המיזם ייבחן במשך כחצי שנה על כל השלכותיו השונות (בטיחות, עומסי תנועה ויעדים). החברה הלאומית לדרכים הרחיבה את השטח, קרצפה וריבדה את הכביש, וכן התקינה סימונים בטיחותיים לכל אורכו. במהלך החודשים תתאפשר הפעלת אוטובוסים על הנת"צ בין השעות 6:30 ועד 9:30 בבוקר, כמקובל בנתיבים אלה, בהתאם לעומסי התנועה במקום.

אורך הנתיב כ-12 ק"מ ובהמשך יוקמו עוד מקטעים שיימשכו גם עד מחלף הסירה, ימתחו לגלילות ויחוברו ללב תל-אביב באזור המסגר, השלום ולה-גרדיה. להערכת שר התחבורה ישראל כץ יאפשר הנת"צ לקצר את משך הנסיעה של התחבורה הציבורית ב-20 אחוזים לפחות ולהגביר את תדירות האוטובוסים בשעות השיא בעשרה אחוזים.

"החלטנו ליצור עדיפות של ממש לקווי האוטובוסים, בתקווה שקיצור זמני הנסיעה יתרום להגדלת מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית. כך שר התחבורה ישראל כץ. עוד הוא מוסיף כי "אנו מאמינים כי הצלחת הפרויקט תביא למצב שבו נהגי הרכב הפרטי יבינו כי קיימת חלופה נוחה ומהירה בקטע הכביש." הוסיף כץ.

מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים שי ברס אומר שעל פי מודלים שנבחנו שיטה זו מתאימה לכבישי ישראל העמוסים: "יש לנו מדינה קטנה ועלינו לחשוב כל העת על פתרונות יצירתיים".

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully