וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פקחים עירוניים יחלקו דוחות תנועה

מדובר בהצעת חוק של שר התחבורה לפיה נהגים שיתועדו במצלמת מהירות אוטומטית בנת"צ יקבלו דוח מפקח עירוני במסגרת סמכות מורחבת

נהגים שימו לב: החל משנת 2013 יחולקו קנסות ודוחות לנהגים שייתפסו נוהגים בנתיב תחבורה ציבורית על ידי פקחי תנועה עירוניים, כך על פי הצעת חוק חדשה של שר התחבורה ישראל כץ. על פי נוסח החוק, פקחים עירוניים יוסמכו לאכוף עבירות תנועה בנת"צ תוך שימוש בראיות שמתקבלות ממצלמות מהירות אוטומטיות.

מצלמות המהירות בנת"צים מתעדות בצילום (קביל בבית משפט) את מס' המכונית, מקום ושעת העבירה וכן את אזור הנתיב בערים. הרשות מוסמכת באופן זה גם לטפל ולתחזק את המצלמות בתחום שיפוטה ולהציבן בהתאם להיערכות המשטרה. עוד מציין השר כץן כי במסגרת הסכם עם משטרת התנועה הקנסות אשר יוטלו על הנהגים באמצעות הפקחים, ישולמו ישירות לקופת הרשות העירונית שבתחומיה בוצעה העבירה.

לאחרונה פועלים במשרד התחבורה לקדם את הנת"צים בישראל בצורה משמעותית. בקרוב יחל לפעול בכביש מס 2 (החוף) נת"צ חדש על תוואי שול שייבחן במשך ששה חודשים המחבר את נתניה ועד הרצליה, ובשנים הקרובות תורחב הסלילה גם אל נקודות מרכזיות בלב תל-אביב והסביבה הקרובה בגוש דן.

האכיפה בנתיבי התחבורה הציבוריים הייתה רפויה למדי בשנים האחרונות. מי שמרבה למשל לנסוע על ציר ר"ג-ת"א, וודאי הבחין שהנת"צ לרוב פנוי בשעות המוגדרות לנסיעת תחבורה ציבורית בלבד, וזאת בניגוד לתקופות בהן המשטרה כמעט ולא טיפלה בליקויים והפקקים והעומסים גרמו לאיחורים בתדירות קווי האוטובוסים.

בהנחה שהצעת החוק תעבור בעוד כמה חודשים, מתן אחריות וסמכות גם לפקחים עירוניים תביא להידוק האכיפה בצורה טובה יותר. "חוסר האכיפה והשימוש של נהגי רכב פרטי בנת"צים, פגעו ביתרון וביעילות של התחבורה הציבורית", כך שר התחבורה ישראל כץ.

כמה דוחות הפיקו מצלמות המהירות החדשות?

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully