וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא צריך דלק: אופנוע מוזן בצואה

יצרנית אסלות יפנית חיברה אסלה לאופנוע 250 סמ"ק המונע באמצעות פסולת חיות וחומרים למחזור כדי לקדם את שימור הסביבה. קחו אוויר

יצרנית האסלות היפנית TOTO חשפה השבוע בטוקיו את ה-"Toilet bike neo" המהפכני והתלת גלגלי שנוסע באמצעות צואת חיות ממוחזרת. החברה ניסתה להפוך את הקונספט לדגם סדרתי מאז 2009 אבל נתקלה בתקלות טכניות של מערכת ההזנה.

האופנוע מבוסס על מנוע 250 סמ"ק שמעליו מותקנת אסלה גדולה באמצעותה מעבירים למערכת ההנעה את החומרים המושלכים הדרושים להפקת אנרגיה. "האופנוע מקבל לתוכו חומרים כמו ביו-גז או צואת חיות דחוסה, שפכי ביוב, וכן מים ממוחזרים מבתים פרטיים", כך לדברי החברה.

על אף שהאטרקציה הגדולה באופנוע היא האסלה, המחליפה את מושב הרוכב המסורתי, אין כאן שום מנגנון שמסוגל לטפל בפסולת של בני-אדם ולהפוך אותה לאנרגיה זמינה עבור האופנוע. "הרעיון היה לגרום לאנשים לחשוב על חלופות לדלק רגיל ואחת התכונות היעילות של ביו-גז הוא היותו ידידותי לסביבה. בסך הכול רצינו לעורר מודעות והאסלה הייתה פתרון מוצלח, אפילו אם מעט בוטה", כך מנכ"ל החברה קנג'י פוג'יטה.

לא ברור מהי הקיבולת של מכלי הפסולת הטכנולוגיים בדיוק, אבל TOTO ערכה לאחרונה הדגמה במסגרתה הצליחה לנסוע למרחק של 180 מיילים (300 ק"מ) ב"תדלוק" בודד. לא ידוע אם ומתי החברה תייצר כמה עותקים של האופנוע, אבל מה שבטוח הוא שזיעת רוכב בחליפה וצחנה של צואה הן לא מתכון מומלץ להגיע איתו לדייט.

עוד חדשות בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully