וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אופן בכיפור, חילול החג?

שר התחבורה מבקש מראש עיריית תל-אביב רון חולדאי להפסיק שירות השכרת האופניים תל אופן ביום כיפור בשל פגיעה בקדושת היום. "מדובר בחציית קו אדום"

שר התחבורה ישראל כץ קרא היום (ראשון) לראש עיריית תל אביב רון חולדאי להימנע מהפעלת שירות 'תל-אופן' (השכרת אופניים באמצעות עמדות עגינה) ביום כיפור הקרוב. לטענת השר כץ, מדובר בפגיעה קשה ביום המקודש ביותר לעם ישראל.

שירות 'תל-אופן' הושק באפריל 2011 כמיזם לשיתוף אופניים בין רוכבים, ומטרתו המרכזית להפחית את תנועת כלי-הרכב המזהמים ולעודד שימוש בתחבורה חלופית ובריאה. כיום מונה השירות למעלה מ-1,500 זוגות אופניים ומנויים על שירותו 18 אלף איש ו-85 אלף שהינם משתמשים יומיים.

שר התחבורה אומר כי הוראתו של רון חולדאי לאפשר שימוש בשירות תל אופן ביום כיפור היא "חציית קו אדום" ואף מוסיף כי במידה ולא יחזור בו מהחלטתו ישעה את כל כספי התמיכה בתכנית שכללו הקצאה לסלילת נתיבים מיוחדים. "פרויקט תל אופן הוא פרויקט חשוב, אך לצערי, חולדאי עושה בו שימוש פוליטי ופוגע ביום הקדוש ביותר ליהודים", כך השר כץ.

תגובת עיריית תל-אביב-יפו: "מצער ששר התחבורה ישראל כץ, לא בדק את הפרטים בנושא שירותי תל אופן ביום כיפור טרם הודעתו לעיתונות בנושא. בניגוד לדברי שר התחבורה - מערכת התל אופן לא תופעל ביום כיפור ולא ניתן יהיה לשכור אופניים במהלך היום.

המנויים השנתיים יוכלו ללא תשלום לשכור אופניים לפני החג ולהחזירם בצאתו כך שאין כל פגיעה בקדושת יום כיפור בפעולה זו. יצוין כי גם בשנה שעברה ניתן היה לקחת אופניים לפני יום כיפור ולהחזירם בצאתו אך המנויים חוייבו על משך ההשכרה, השנה לא יידרש כל תשלום מהמנויים השנתיים.

יש לציין כי תפעולו השוטף של הפרויקט ממומן אך ורק על ידי עיריית תל אביב- יפו. העירייה מצרה על ניסיון השר לפגוע בפרויקט שהצלחתו כאלטרנטיבה לתחבורה הציבורית כבר הוכחה".

עוד חדשות דו גלגלי בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully