וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאדה קונספט: רוסיה כמו שלא הכרתם

אוטוואז הרוסית חשפה בתערוכת מוסקבה את האקס ריי קונספט, רכב פנאי רעיוני שמפיח חיים חדשים בלאדה השמרנית. יגיע לייצור? אולי, ולא בשם ניבה

בתערוכת מוסקבה שנערכת לאחרונה חשפה חברת אוטוואז המקומית גרסת ראווה לקרוסאובר חדש בשם אקס-ריי קונספט עבור מותג לאדה הוותיק ששבעלותה. רכב הפנאי אינו המשך של אף דגם קיים, וודאי לא ניבה הקשוחה, ועתיד להפוך לרכב סדרתי אם תתקבלנה תגובות חיוביות לאחר סיום התערוכה.

גולת הכותרת באקס-ריי קונספט, פרט לכך שזו לאדה מודרנית, היא האנשים שעמדו מאחריו והפכו אותו מגוש חימר לרכב עם עיצוב מעורר השראה. מי שפיסל אותו במו ידיו הוא מעצב העל לשעבר של מרצדס וכן של קבוצת וולוו סטיב מאטין, שהיום מנהל את חטיבת התכנון והעיצוב של אוטווואז וגורם בהדרגה למפנה חשוב בהתייחסות העולמית כלפיה.

ההצלחה טמונה אולי בעובדה שהאקס-ריי לא דומה ללאדה, שלרוב מייצרת מכוניות דלות בדמיון ובעיקר פונקציונליות. זה בהחלט נראה שמאטין לקח את הזמן עם האקס-ריי ובילה שעות ממושכות על צג המחשב כדי לנסח מכונית שיש בה גם טעם אירופאי ואמריקני. החלק החזיתי למשל יסמן דור חדש של דגמי לאדה ואפשר לומר שגם השבכה הספורטיבית תעבור לדגמים אחרים ותשנה אותם ללא היכר.

מכל מיני סיבות, הלאדה אקס-ריי קונספט תלויה כאמור במשוב מחוג הלקוחות של המותג הרוסי והמצב הכלכלי של החברה האם. בהנחה שפוטין לא יגנוז אותה בשל היותה "מעוררת מחלוקת", ייתכן שנראה אותה על הכבישים בעוד פחות משנתיים בתפאורה מלאה.

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אוטווואז לאדה אקס-ריי קונספט. אתר יצרן
אולי תגיע לקו הייצור/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • לאדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully