וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו רוכב האופנוע הישראלי?

פרופיל שהרכיבה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים העלה כי רוב הרוכבים הינם רווקים צעירים, ו-40 אחוזים מהם הודו שגרמו לתאונה בעקבות מהירות מופרזת

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בסיועם של ד"ר דוד זיידל ואינג' רן זילברשטיין מחברת "אמי מתום מהנדסים ויועצים", ערכה סקר המאפיין את רוכב האופנוע הישראלי על כל רבדיו השונים. התכנית כללה התייחסות דמוגרפית, הרגלי שימוש, מאפייני התנהגות, דעות ועמדות וכן ניסיון שצבר הרוכב. הסקר בוצע בקרב 867 רוכבים, רבע מהם ראויינו בשטח ועוד 200 ענו על סקר אינטרנטי.

מתוך הממצאים עולה, כי 17 אחוז מהאופנוענים היו מעורבים בתאונת דרכים אחת לפחות עם נפגעים בשלוש השנים האחרונות. 13 אחוזים דיווחו כי היו בתאונה בה נגרם נזק רק לאופנוע ועוד מתברר כי רוב המעורבים בתאונות דו-גלגלי הם גברים והכלי הפגיע יותר הוא אופנוע לעומת קטנוע.

בבחינת הגורמים לתאונה, מצאו החוקרים כי למעלה מ-40 אחוזים מהרוכבים העידו שגרמו לתאונת דרכים בשל מהירות מופרזת, איבוד שליטה או טעות אנוש. מנגד, 28 אחוזים טענו כי טעות של הרכב האחר היא זו שאחראית לתאונת הדרכים.

"רוכבי האופנועים בישראל הם משתמשי דרך פגיעים במיוחד, ששיעור היפגעותם בתאונות דרכים גבוה בהשוואה לשיעורם היחסי באוכלוסייה. ממצאי המחקר המדגישים את הפער בין הכרת הסכנות הקיימות ברכיבה לבין אופן הרכיבה המסוכן שלהם בפועל, מדאיגים מאד", כך מנכ"ל הרשות רון מוסקוביץ'.

הרוכב הישראלי הממוצע הוא גבר צעיר, רווק ולרוב ללא ילדים. שני שליש מהם מחזיקים בהשכלה על-תיכונית ושני שליש נוספים הגדירו את הכנסתם הכלכלית למשק הבית כ"ממוצעת", או סביב הממוצע הארצי.

בנוסף לכך, נבדקה רמת הביטחון של הרוכב הישראלי על הכלי ובכביש. הנתונים מלמדים כי רוב הרוכבים מודעים לכך כי נשקפת להם סכנה גדולה יותר להיות מעורבים בתאונת דרכים עם רכב אחר ביחס למכונית, אולם מרביתם העידו כי רמת השליטה שלהם בכלי גבוהה מספיק כדי להתמודד עם מצבים מסוכנים, בין אם כגון רכיבה בתנאי מזג אוויר קשים, ביום ובלילה, בתנועה צפופה ובדרכים מפותלות.

עוד דיווחו המשתתפים כי לא נרתעים משימוש בטלפון נייד בקסדה ללא דיבורית, נסיעה על מדרכות ומעברי חצייה. רמת המיגון אצל הרוכב הישראלי ממוצעת (קסדה מלאה) אך חסרה אביזרים חיוניים אחרים כגון מיגון לבוש מלא, מגני ברכיים, ואפוד זוהר.

עוד חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully