וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פולקסווגן גולף החדשה

פולקסווגן חושפת את הדור השביעי של הגולף הקומפקטית לקראת בכורה רשמית בפריס. בקנה: פלטפורמה חדשה, משקל מופחת ומנועים יעילים יותר. אצלנו בסוף השנה

באירוע שהתקיים אמש (שלישי) בברלין, חשפה פולקסווגן את הדור השביעי של הגולף הקומפקטית. המכונית החשובה ביותר של המותג הגרמני תוכננה מחדש אחרי ארבע שנים של הדור השישי, על מנת להתמודד מול התחזקותה של פורד פוקוס החדשה ויתר המתמודדות מקבוצת המשפחתיות הקומפקטיות, כשבאירופה מונים גם יונדאי i30 החדשה, סיטרואן C4 ועוד.

כמו בכל שנותיה, עיצובה החיצוני של הגולף השמרנית הוא אבולוציה ולא רבולוציה (כלומר איננה שוברת את הקווים הקלאסיים). מארק ליכטה, שעיצב גם את הדור הקודם של הגולף, טוען שהגולף מתהדרת בעיצוב ספורטיבי יותר וקווים המסמנים דווקא את הדורות הבאים עם בנות המשפחה כגון ג'טה ופאסאט – בייחוד בחלקה האחורי שקיבל איפיון דינאמי ובולט.

השינוי בפרופורציות החזותיות משקף מעט הבדלים במידות. בגולף החדשה הסרן הקדמי הוסט מעט קדימה (4.3 ס"מ) ולכן מכסה המנוע ארוך יותר. במבט כללי, אורכה עומד כעת על 4.25 מ' (תוספת של 55 מ"מ), רוחבה 1.79 מ' (13 מ"מ), בסיס הגלגלים 2.67 מ', וגובהה הופחת מעט ל-1.45 מ'. תחת המעטפת פולקסווגן משתמשת בפלטפורמה המודולארית עליה דיווחנו בעבר, ה-MQB, ולמעשה איננה מוגדרת מתיחה טכנית כפי שהיה בין דור חמש ל-שש, אלא נבנתה ממש מהיסוד. "החלפנו כל חלק במכונית", כך אומר ראש מחלקת פולקסווגן אולריך הקנברג.

היכולת להשתמש בפלטפורמה למגוון כלי-רכב איפשרו להפחית ממשקלה הכללי כ-100 ק"ג ל-1.1 טון, וכן לשפר את מקדם הגרר בכמה אחוזים. לדברי החברה, המכונית תהיה חסכונית בשיעור של עד 20 אחוזים בכל קשת המנועים שלה. על פי מחלקת העיצוב, מתברר כי לצד גרסת ה-5 דלתות, תהיינה גרסת הסטיישן הקומפקטית, שלוש דלתות, קבריולה ואפילו מהדורת CC ארבע דלתות דמוית קופה, בדיוק כמו הפאסאט הבכירה.

פולקסווגן גולף דור 7. אתר יצרן
פולקסווגן גולף דור 7/אתר יצרן

תא הנוסעים, מהפכה?

גם בתא הנוסעים חל שיפור במרחבי הפנים, איכות הגימור והנדסת האנוש. המרווח לברכיים בשורה השנייה הוגדל ב-15 מ"מ, כן עבור המפרקים, והמושבים הקדמיים נדחקו 20 מ"מ פנימה לפתוח את שטח התפעול לנהג ולנוסע. הקונסולה עשירה בפונקציות כעת ומכילה מערכת בידור משוכללת; צג מרכזי בקוטר ששה אינטשים שולט על הבקרות, וישנן כניסות ל-USB ומכשורים אלקטרוניים נוספים. פולקסווגן טוענת לאווירה יוקרתית יותר עם שילוב גדול של צבעים בדיפוני הפנים והחוץ, ועוד עולה כי נפח תא המטען גדל ב-30 ל' ל-380 ל' תוך שיפור הנגישות בסף הטעינה.

בשלב זה, פולקסווגן תשמש בשני מנועי בנזין עיקריים: 1.2 ל' טורבו TSI עם תפוקה של 85 כ"ס (23 ק"מ לליטר) ומנוע 1.4 ל' טורבו עם 140 כ"ס בעל טכנולוגית ניתוק צילינדרים המתירה השבתת שניים מהם לטובת חסכון בדלק. בזכות כך, יכולה גרסה זו להגיע לממוצע של כ-20 ק"מ לליטר ופליטת דו תחמוצת הפחמן תעמוד על 112 גק"מ בלבד. כל המנועים מחוברים אל מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת). בגזרת לוגמות הסולר, שני מנועי הדיזל יהיו בעלי 150 כ"ס ו-105 כ"ס אולם לגביי גרסת ה-GTI, אין מידע רשמי בשלב הנוכחי, על אף שייתכן כי בתערוכת פריס ידלוף המידע החוצה.

חידוש נוסף בגולף הוא בתיבת ה-DSG. כפולת המצמד עם ששה או שבעה יחסי העברה תהיה מבוקרת כעת על ידי בורר סלקטיבי עם מספר מצבי נהיגה: חסכוני, רגיל, ספורטיבי וכן מצב נוחות. מחשב המנוע עורך מיפוי של סגנון הנהיגה וכך ניתן להגיע לניצול אופטימלי של יכולת המנוע לפי סגנון הנהיגה. ברמת הבטיחות, כוללת הגולף החדשה מערכת בלימה אוטומטית (כמו במכוניות המיני של הקונצרן) וכן אופציה לבקרת שיוט אדפטיבית, בקרת הרדמות בזמן נהיגה, סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים (רק באירופה ברוב המקרים), חנייה אוטומטית ועוד.

הגולף החדשה תערוך את הבכורה הרשמית שלה בתערוכת הרכב בפריס בסוף ספטמבר. המכונית מושקת (מבחן) בעוד פחות מחודש - כולל את המשלחת הישראלית, ומיבואנית פולקסווגן 'צמפיון מוטורס' נמסר לוואלה! רכב כי הגולף החדשה תשווק אצלנו לקראת תחילת 2013.

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully