וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: פורד מונדאו החדשה

פורד חושפת את הגרסה האירופאית של המונדאו כשגם היא, לראשונה, מצוידת במנוע 1.0 ל' טורבו זעיר בשידוך לתיבת ששה הילוכים כפולת מצמד. בישראל בסוף השנה הבאה

חצי שנה אחרי שארה"ב חשפה את המונדאו בגרסה המקומית תחת השם פיוז'ן, מציגה היצרנית את המהדורה המקבילה באירופה, עם מעט מאוד הבדלים טכנולוגיים, חיצוניים ופנימיים. המונדאו החדשה, דור חמישי, עוצבה על בסיס הקונספט אבוס שהוצג לפני כשנתיים וממשיכה את שפת התכנון המודרנית שנחשפה אמש (רביעי) בקרב הפיאסטה.

מכורח הנסיבות, פורד נוקטת כיום בשיטת צמצום עלויות, ועל כן רוב הדגמים, כמו הפוקוס, הינם גלובאליים. המונדאו החדשה והפיוז'ן חולקות כמעט כל מרכיביהן, כולל סידור מתלים (אחורי הוחלף לרב-חיבורי) למעט בחירת צמיגים, כאשר האורך הרשמי עומד על 4.8 מ', רוחבה 1.85 מ', ובסיס הגלגלים נותר דומה לדור הקודם עם 2.85 מ'. היא קצת יותר נמוכה מהמונדאו היוצאת (1.46 מ') אך מרחב הפנים שופר קלות והקבינה עובדה מחדש.

בפנים, מקבל הנהג פלטפורמה ובקרות מאורגנות היטב להקלה אל הנגישות אליהן. גם כאן, אין כמעט שום פער בהנדסת האנוש בין הגרסה האמריקנית לאירופאית מלבד שינויים קלים בדיפוני הפנים והמושבים וחלק קטן במערכות הניווט. המערכת המרכזית מבוססת על צג גדול עם חוגה (גם של סוני), ומחליפה את הסידור הפשוט יחסית של הדור הקודם ומוותרת על מתגים לא נחוצים שיצרו עומס מיותר בשדה הראייה. אלה הוסרו לטובת מראה נקי, עדין ואלגנטי (כולל החלפת לוח המחוונים).

עבור חובב הנהיגה, ישנן כמה בשורות חיוביות ומעט שליליות. בצד החיובי, פורד תציע מגוון רחב של מנועים, החל מיחידת ה-1.0 ל' טורבו אקובוסט עם תפוקה מרבית של 125 כ"ס (20.9 קג"מ) בשידוך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד, מנוע 1.5 ל' טורבו עם הספק של כ-160 כ"ס, וכלה בגרסה בכירה לה מנוע 2.0 ל' עם 240 כ"ס. גם מנוע היברידי בקנה ולזה 185 כ"ס (אם כי ייחשף בשלב מאוחר מאוד).

מנגד, פורד מסירה מהמונדאו את מנגנון ההיגוי ההידרואלי ומתקינה היגוי חשמלי. זוהי עלולה להיות מכה עבור המונדאו שהפתיעה לאורך השנים בכישורי ההתנהגות שלה ובמיוחד במשוב מהכביש באיזורים מפותלים. למרות זאת, בפורד מבטיחים שהיא לא תאכזב בהיבט הדינאמי ותשמור על מאפייניה המסורתיים בתחום זה.

בעקבות צלילה במכירות הסגמנט המשפחתיות הגדולות באירופה, נדחתה השקתה של המונדאו בכמה חודשים, ולכן היא תושק באירופה גם בקיץ 2013. לישראל, תגיע המונדאו בסוף השנה הבאה כך מסרה לאחרונה יבואנית פורד דלק מוטורס לוואלה! רכב.

עוד הרבה על פורד בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully