וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב: יונדאי מכונית השנה, מאזדה בצניחה

יונדאי כבשה את ישראל, אפשר להתחיל להתחרות עם מכוניות, אבל המצלמות אורבות לנו בכבישים המהירים והזיהום חונק. מה עלה ומה ירד בתחום הרכב השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יונדאי

קשה יהיה לומר שהכתובת לא הייתה על הקיר, אבל יונדאי נהנית מדחיפה עצומה בישראל. בשנת 2011 היא ערכה את אחד המהפכים המתוקשרים והנדירים בעולם הרכב של ישראל כאשר הצליחה לכבוש את המקום הראשון במסירות הרכב החדש. יונדאי הפכה מחברה שמכוניותיה היו ללעג, לחברה שמתדלקת את ציי הרכב וחברות הליסינג וכעת, גם נהנית מביקוש של ממש בקרב צרכנים פרטיים. גם המכוניות כמובן השתפרו ונעשו מקוריות יותר, כמו הוולוסטר למשל שבאופן מפתיע, מצליחה למשוך אליה צרכניות רבות באמצע החיים. מי אמר שספורטיבי זה רק לצעירים?

מכוניות קטנות

אין אחד מכם שלא מכיר את השמות הבאים: סוזוקי אלטו, קיה פיקנטו, יונדאי i10, פיג'ו 107, סיטרואן C1, טויוטה אייגו ועוד. והסיבה - כי מכוניות אלה, או קטנות מסוגן, שזכו להתעלמות מוחלטת עד לפני שנים אחדות, הפכו ללהיט מכירות של ממש. עם המנועים הזעירים שלהן, הממדים האפונים והמחיר הנמוך, הצליחו לשנות ב-180 מעלות את התפישה של צרכן הרכב הישראלי. זה למד שרכב גדול יותר, לא בהכרח טוב יותר, אלא פשוט לקנות את הרכב שצריך. המנועים הקטנים והתיבות הידניות חסכו לכם דלק, הן משתחלות לכל חניה פנויה בגוש דן והן גם איימו להרוג את שוק מכוניות היד השניה כי, למה לשלם 80 אלף שקל על מכונית משומשת גדולה מדי כשאפשר לרכוש אחרת חדשה ב-60 אלף?

ספורט מוטורי

חמש שנים אחרי שעבר החוק בפועל, העוסקים במלאכה השלימו את מלאכת כתיבת התקנות ונראה לרגע ששחר חדש עומד לזרוח על המוטוריקה בישראל והוא אכן זרח. למרות מלחמות יהודים מטופשות על שליטה, על דרך העשיה ועל שטויות, הדגלים הונפו ומירוצים חוקיים למהדרין החלו להתקיים בישראל. מכוניות הראלי שועטות בשבילים ומעלות אבק, מכוניות הדראג קובעות זמנים מדהימים בקרבות המיאוץ וגם אומני השליטה ברכב מתחרים במירוצי דריפט. רק לאופנועים אנחנו מחכים ובעצם, גם לסלילה של מסלול אספלט חדש בישראל.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמות מהירות

פרויקט א'3 - זה נשמע כמו עוד מיזם כלכלי עתיר ממון של האמריקנים לפיתוח מערכות הגנה אלקטרוניות נגד טילים. ובכן, ההגדרה קרובה, אך אינה מדויקת. בהחלט מדובר בפרויקט יקר מאוד וגם יש כאן לא מעט אלקטרוניקה הגנתית, אבל טילים אין פה. יש כאן מערכת הגנה עלינו מפני עצמנו על הכבישים, כך לפחות נטען הדבר. הפרויקט הזה שינה את האופן שבו אנחנו מתייחסים לכבישים בישראל, משום שבסופו יוצבו עשרות מצלמות מהירות חדשות שלא חוששות להבזיק לעברנו בכל רגע. לא ניכנס לשאלה האם מהירות הנסיעה היא אכן גורם לתאונות - הדעות חלוקות כשאר המשטרה טוענת שכן (כמובן) והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מוכיחה שלא, אך כן עולה מפרויקט זה ריח של מסחטת כספים מהציבור. הרי לא תמצאו מצלמות שהוצבו בכבישים מסוכנים - רק בכבישים בהם ניתן לנהוג מהר ומהירות הנסיעה הממוצעת בהם גבוהה מהקבוע בחוק.

מאזדה

11 שנים שלט המותג היפני בשוק הרכב בישראל ביד רמה ונראה היה שגם אם תעטפו דגים מבאישים מהירקון בעיתון של השבוע שעבר, אך תשימו עליו את הסמל של מאזדה, יהיו חמישה אנשים בתור לקנות אותם. עשרות אלפי מאזדות עלו על כבישי ישראל מדי חודש, עד המפלה הגדולה של סוף שנת 2010. המשבר הכלכלי והצונאמי שיתקו את מפעלי מאזדה, העלו את מחירי המכוניות ואפשרו ליונדאי לפרוץ קדימה. מאזדה גם נתקלה בבעיה אחרת - מגוון דגמים דל מאוד. היצע החברה החל במאזדה 2, המשיך אל ה-3, פנה למשפחה עם ה-5 וסיכם עם ה-6. את ה-MX5 קשה להחשיב בספירה זו כי לה שוק מצומצם מאוד ויבואה פסק ממילא. החוסר במכונית קטנה ובמשפחתית במידות ראויות עשו את שלהם והביקושים צללו לשפל חסר תקדים.

איכות האוויר

עם החמרת התקנים והדרישות מהיצרניות, כלי הרכב נעשים ידידותיים יותר לסביבה. אולם בישראל, הדוחק בכבישים, הצפיפות בערים והעובדה שמדי שנה נוספות לכבישי ישראל כ-200 אלף מכוניות חדשות, הופכים את האוויר שלנו למזוהם מאוד. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בסוף שנת 2011 נספרו על כבישי ישראל רק מעט פחות מ-2.7 מיליון כלי רכב. מתוכם 2.1 מיליון כלי רכב פרטיים, כ-350 אלף משאיות, כ-15 אלף אוטובוסים ומעט יותר מ-117 אלף כלי דו-גלגלי. בישראל ישנם כ-10,000 כלי רכב בלבד המונעים על ידי גז (LPG) דל מזהמים. אולם, בבדיקת נתוני צריכת הדלק בישראל, 85 אחוז מכלי הרכב בישראל שורפים 240.5 מיליון ליטר בנזין בשנה ואילו 15 אחוזים הנותרים הפועלים בעזרת מנועי דיזל שורפים 220.1 מיליון ליטר סולר בשנה - פי 5 מחלקם בצי הרכב. אלה פולטים לשמי ישראל כחצי מיליון טון של גזי פליטה מסוכנים בשנה.

זה שעלה וזה שירד בעולם הגבר
זה שעלה וזה שירד בתחום הטכנולוגיה

מה עוד עלה וירד השנה? פרויקט מיוחד בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully