וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיג'ו מציגה: פרטנר חשמלי

המסחרי של פיג'ו מונע באמצעות מערכת חשמלית לה 67 כ"ס המספקת טווח נסיעה מקסימלי של 168 קילומטרים. יוצג לראשונה בתערוכת המסחריות בהנובר

למרות מעורבות בהנעה ירוקה למעלה מ-40 שנה, פיג'ו-סיטרואן נתקלה לאחרונה בקושי לעמוד בייצור מכוניות חשמליות ולמעשה, הפסיקה לפרקים להפיץ את מכוניות המיני הקטנות דוגמת איון המבוססות על שותפות טכנולוגית עם מיצובישי וגרסת איימייב הצנומה. אולם, לקראת תערוכת המסחריות שנערכת מידי שנה בהנובר גרמניה, קונצרן PSA יחשוף את הפרטנר החשמלי שייכנס למעגל המכירות כבר ב-2013 כרכב מן המניין ויתחרה ברנו קנגו ZE.

הפרטנר החשמלי, או בשמו המותגי פרטנר Electrique, מונע על ידי מנוע חשמלי השווה בהספקו ל-67 כ"ס ו-20 קג"מ הנשלחים לגלגלים הקדמיים דרך תיבה אלקטרונית עם הילוך אחד. ההזנה מגיעה מסוללות לית'יום יון המותקנות על הסרן האחורי, ואלה תאפשרנה לנהג לכסות מרחק נסיעה מרבי של 168 קילומטרים על טעינה אחת. כשאלה מותשות, ניתן להטעין את פרטנר אלקטריק בבית במשך שש שעות, או שניתן לטעון 80 אחוזים מהכוח בעמדה מהירה בתוך שעה וחצי.

פיג'ו פרטנר חשמלי. אתר יצרן
פיג'ו פרטנר חשמלי. 168 ק"מ בין טעינות/אתר יצרן

מבחינה חיצונית, חולק הפרטנר החשמלי עם מקבילו מונע הבנזין או הדיזל את רוב המאפיינים, כולל המידות הרשמיות של המסחריות, אך תוך הבדלים קלים במשקל לחובת החשמלי בשל תוספת הסוללות. אופציה נוספת בדגם האקולוגי תהיה הוספת ספסל לשלושה יחד עם שני מושבים סטנדרטיים. ערכת הבטיחות מונה ארבע כריות אוויר, מערכת ESP וכן מנגנון בקרת אגירת אנרגיה מבלימה לצד המערכת האקטיבית.

בשנה הבאה, קצת אחרי התערוכה בגרמניה, פיג'ו תחל לשווק את הפרטנר החשמלי בכל שלוחותיה באירופה במחצית הראשונה של 2013. המחיר לא ידוע, אך פיג'ו טוענת שכפי שנהוג בקרב מכוניות חשמליות ניתן יהיה לבצע חכירת סוללות או לרכוש אותן בעסקות מלאות. יגיע לישראל? לא בטוח.



עוד הרבה על פיג'ו בוואלה! רכב
מדברים על מכוניות בפורום הרכב של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully