וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית בלי נהג? עוד 30 שנה

75 אחוזים מכלל המכוניות שתמכרנה בעולם בשנת 2040 לא תצטרכנה ידיים על גלגל ההגה. "היום הרכב חונה לבד, מחר הוא כבר ינהג עצמו חזרה הביתה"

דו"ח חדש שהתפרסם לאחרונה במכון IEEE (המרכז לחקר מערכות אלקטרוניות חכמות), טוען שעד שנת 2040 כמעט 80 אחוזים מהמכוניות על הכבישים תהיינה באוטומציה מלאה, כלומר לא תזדקקנה לניווט על ידי נהג או שליטה מבוקרת מבן אנוש. בנוסף לכך, הערכת החוקרים היא שבעתיד הקרוב יפחת הביקוש להנפקת רשיונות נהיגה וכן תרשם ירידה בשימוש ברמזורים ותמרורים. האמנם?

"אנשים לא צריכים רישיון נהיגה כדי לשבת ברכבת או באוטובוס" מסביר ראש חטיבת המחקר אזים אסקנדרין. "במכונית אוטונומית לחלוטין שבה לא תותר התערבות הנהג, המכונית מפוקחת מחשב ולכן אין צורך בכישורים מיוחדים כדי לשבת בה או להשתמש בתכונות שתהיינה מותקנות בה על פי המפרטים של היצרן".

בעולם, ישנן מספר יצרניות רכב שבוחנות את הטכנולוגיה בצורה רצינית. וולוו עושה זאת חלקית עם "השרשרת האוטומטית", גם קדילאק עוסקת בפיתוח דומה, וגוגל מפעילה מכונית מיפוי אסטרטגית שנחשבת למובילה בענף זה – גוגל VIEW. מנהל הפיתוח במכון אלברטו ברוגי היה שותף לנסיעה של 20 אלף קילומטרים במכונית של גוגל וטוען שעל אף הקשיים הטופוגרפיים (תוואי משתנה ותנאים קשים לחיזוי), המכונית של גוגל לא נתקלה בקשיים בכלל. "המכוניות של גוגל מבוססת על מפות מדויקות וטכנולוגיות של LIDAR. אולם, המכוניות שאנחנו בחנו משנחאי ועד פארמה לא היו מצוידות במפה והסתמכו על מצלמות ראייה בלבד. בשני המקרים הן לא התמודד עם בעיות בתשתית הכבישים".

מערכות כמו V2V המקיימות התקשרות בין כלי-רכב לרמזורים, וכן בקרות שיוט אדפטיביות, בלימה אוטומטית ועוד – כל אלה גוזלות חלק מהשליטה על המכונית מידי הנהג כדי להגביר את רמת הבטיחות בכבישים. בד בבד, הביקורת כלפי אוטומציה עדיין שלילית והיא נובעת מכך שאף מחשב בעולם לא יכול להחליף את מודעות הנהג למתרחש סביבו. "זה נכון אם היינו מדברים על זה לפני 15 שנה", כך אומר פרופ' ג'פרי מילר. "אבל כבר עתה, מוצעת חניה במקביל ללא נהג בהרבה מכוניות וזה רק קצה הקרחון. אני מאמין שבשנת 2040 המכוניות הדומיננטיות ביותר על הכביש תהיינה ללא התערבות נהג ואלה תקחנה אותך לאן שתרצה ותחזרונה הבייתה לבד".


ומה אתכם, אתם חושבים שכדאי לוותר לגמרי על הגורם האנושי בעשורים הקרובים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully