וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הגריטה חוזרת

ועדת הכספים של הכנסת אשרה תוספת זמנית של עשרה מיליון שקלים כדי להחיות את תכנית הגריטה. יש לך רכב ישן? זה הזמן להפטר ממנו ולקבל בתמורה 3,000 שקלים

ועדת הכספים של הכנסת אשרה היום בבוקר (חמישי) תקצוב מיוחד של עשרה מיליון שקלים לתכנית גריטת כלי-רכב ישנים. זאת כאמור לאחר שהתקציב הקודם למיזם אזל בתוך שלושה חודשים בסיום חודש אפריל האחרון. כזכור, גריטת כלי-רכב מאפשרת לקבל בתמורה לרכב שגילו מעל 20 שנה סכום של 3,000 שקלים מהמדינה.

התכנית נתקלה בכמה וכמה הפוגות לאורך השנים, אולם יו"ר הועדה ח"כ משה גפני, יחד עם המשרד לאיכות הסביבה בראשות ח"כ גלעד ארדן, פעלו כדי להחזירה לחיים במועד הקצר ביותר ובכך להקטין את כמות המכוניות הישנות על הכביש ולצמצם את זיהום האוויר. "הנושא הזה מאוד חשוב. עידוד אנשים להביא לגריטת רכבים ישנים תורמת גם לאיכות הסביבה וגם לבטיחות ושמירה על חיי אדם" אומר גפני. עוד הוא מוסיף כי " לצערנו הרב, התקציבים לפרויקט הזה אזלו כי מדובר בתכנית מאוד אטרקטיבית ואני דרשתי מהאוצר לחדש את התקצוב ליישומה מחדש. הפרויקט משותף למשרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה והשר גלעד ארדן פנה אישית בבקשה לחדש את התקצוב".

לפי דבריו של אמיר זלצברג מהאגף לאיכות הסביבה, רוב הכסף מתכנית הגריטה מגיע לאזרחים ומעט מאוד לטיפול מנהלי (בירוקרטיה). עד כה תוקצבו כ-80 מיליון שקלים לתכנית ולפי המלצותיו חייבים ליצור רצף של 12 חודשים ולא לקטוע אותה בשיאה. "אנחנו דורשים להכניס את הנושא לבסיס התקציב ב- 2013 ולאשר עוד 18 מיליון שקלים נוספים ליישום הנושא. 10 מיליון שקלים שהוקצבו עכשיו, יספיקו לקצת יותר מ- 3,000 כלי-רכב".

איך גורטים רכב?

עוד חדשות בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול של וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully