וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה במנועי TDI. צ'מפיון תתקן? אולי

29.9.2012 / 8:20

בסיאט לאון TDI של נ' הופיעה תקלה במערכת ההזרקה, שהתבררה לטענתו כמחלה מוכרת בעולם. צ'מפיון מוטורס אולי תפגין רצון טוב ותתקן את הליקוי ללא חיוב

לפני כשנה, רכש נ' סיאט לאון TDI משנת 2007 שלה מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמפיק 140 כ"ס. נ' שגומא בשנה כ-30,000 ק"מ שאף ליהנות מצריכת הדלק הנמוכה של מנוע הדיזל המתקדם של קונצרן פולקסווגן, מעבר לעובדה שהוא אוהב את סוג זה של המנועים. את הרכב הוא רכש כמשומש, כאשר הבעלים הראשון טיפל ברכב במוסכי צ'מפיון מוטורס היבואנית ועמו הספיק לגמוא 14,000 ק"מ. הרכב נבדק במכון וכן נבדקה היסטוריית טיפולים.

לפני ימים אחדים, במהלך נסיעה בדרום הארץ בשעת לילה מאוחרת (נ' מתגורר בעוטף עזה), נדלקה נורית סלילים בלוח המחוונים יחד עם נורית המצבר והמנוע כבה. לרוע מזלו של נ' החלה באותו רגע גם מתקפת גראדים על האזור. נ' אינו הנהג הממוצע - הוא חיבר מכשיר סקירת תקלות לשקע הדיאגנוזה של הרכב וזה הראה קוד תקלה P1040-006 המצביע על בעיה במערכת ההזרקה. בשל הסכנה בהישארות במקום, מחק את התקלה באמצעות הסורק שברשותו וחזר לנסיעה לביתו.

אז החל לפשפש לעומק בנושא תקלה זו וגילה כי בעברו של הרכב הוחלפו שלושה מזרקים על ידי הבעלים הראשון במוסך צ'מפיון מוטורס. בהמשך ובבדיקה במקורות בעולם, גילה שישנן תלונות רבות מסביב לעולם אודות ליקוי זהה הנובע מפגם בייצור המזרקים, מה שלדבריו גורם בסופו של דבר להרס המזרק ומסכן את המנוע. בנוסף לכך, התגלה פגם תכנוני בצמת חשמל של המזרקים שמחייב החלפה שלה במקרה של החלפת מזרק לגרסה המשודרגת. על פי מסמך שהציג בפנינו, סיאט העולמית פרסמה בנושא קריאה שקטה לתיקון, לכל מכוניות אלה להחלפת הצמה והמזרקים.

בארץ מכירים את הבעיה?

ביום המחרת התקשר נ' אל שירות הלקוחות של צ'מפיון. הודיע לנציגה מה קרה וסיפר לה על ממצאיו בנוגע לבעיה בעולם - הדילרים השונים של סיאט הונחו להחליף 4 מזרקים + צמה במסגרת אחריות, גם לרכבים שכבר לא באחריות לכל לקוח שמגיע עם התקלה הזו. הנציגה הבטיחה שיחזרו אליו מהמוסך הקרוב ביותר (מוסך "מימד" בבאר-שבע).

לאחר מספר שעות התקשר אליו הנציג של מוסך מימד, אמר שבירר מול החברה ומול היצרן ו"לא היה ולא נברא". נ' התקשר שוב לצ'מפיון, ולמחרת חזר אליו נציג שירות נוסף שבישר לו שהמחלקה הטכנית בדקה את הנושא לעומק ואין שום בעיית יצור במזרקים של מנועי ה-TDI. נ' התעקש ויומיים אחר כך הודיעו לו מהמחלקה הטכנית של צ'מפיון מוטורס כי העניין נמצא בבדיקה אצל היצרנית.

בשלב זה פנה אלינו נ' וביקש את התערבותנו בעניין זה ואכן פנינו עם תלונתו אל צ'מפיון מוטורס שהחלו בבדיקה משלהם ומסרו את תגובתם:

"אחריות במסגרת השירות בסיאט ניתנת בהליך מסודר, לאחר פנייה ובדיקה של המוסך. לצערנו, במקרה זה, הלקוח לא פנה למוסך מורשה ורכבו לא נבדק. נציג המוקד הטלפוני, אליו פנה הלקוח, מסר לו כי חייבים קודם לבדוק את הרכב ולקבל אבחון מקצועי לפני שבוחנים מול היצרן את סוגיית האחריות. בתהליכים מעין אלו, אין שום אפשרות לומר ללקוח בטלפון שקיימת אחריות, מבלי שהנושא נבדק בצורה מסודרת. ואכן, לאחר ביקור במוסך ובדיקת פרטי הרכב מול היצרן, הלקוח התבשר כי יקבל אחריות מורחבת, שבמסגרתה יוחלף המזרק ללא תשלום על החלק והעבודה, זאת למרות שהלקוח מחק את התקלה בעצמו ממחשב הדרך, והמוסך לא יכול להצדיק את התיקון מול היצרן".

עד כאן הכל בא על מקומו בשלום. רכבו של נ' ייהנה מאחריות מורחבת ובו הוחלפו שלושה מזרקים וצמת החשמל, ללא עלות נוספת מצדו.

לקוחות אחרים, יקבלו הכרה, אולי

לקוחות אחרים, יקבלו הכרה, אולי
לאחר סיום הטיפול במקרה של רכבו של נ', פנינו אל צ'מפיון מוטורס בהקשה להבהרות נוספות אודות הרחבת האחריות כמו איזה יחס לקבלו לקוחות נוספים אשר ברכבם תתגלה התקלה? וכן, מה לגבי לקוחות אשר תקנו את רכבם בעבר בתשלום מלא על תקלה זו. זו הייתה תגובת החברה:

"אין קמפיין מטעם היצרן בנוגע לנושא המתואר בכתבה, אלא מדובר על תיקון נקודתי לפי תלונת לקוח. האחריות על המרססים ניתנת במסגרת מדיניות Good Will כפי שהיא קיימת על רכיבים רבים נוספים ויכולה להשתנות על פי החלטת היצרן, מעת לעת. במסגרת הנחיית היצרן, שעל פיה פועלת צ'מפיון, ניתנת כיום אחריות מורחבת למנועי ה- TDI בהם מותקנים מרססים פאזיאלקטרי. תיתכן השתתפות מסוימת בעלות הטיפול מצד הלקוח, הדבר תלוי באישור שהתקבל מצד היצרן ובהיסטוריית הרכב".

או במילים אחרות, כל תלונת לקוח תיבחן לגופה, לא רק בהיבט עולמי על ידי הזנת מספר השלדה של הרכב, אלא גם בבחינה מקומית. במידה והלקוח טיפל ברכבו בכל זמן במוסכי החברה ולרכב אכן ישנה היסטוריה של התקלה המדוברת, סיכויו לקבל השתתפות של החברה בעלות התיקון גבוהה. במידה והתשובות לדרישה זו החלטיות פחות, צ'מפיון מוטורס לא תמהר להשתתף בעלויות התיקון.

עוד על צ'מפיון מוטורס בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על תחזוקת רכב ותקלות בפורום הרכב של וואלה!

טיפלו בכם שלא כראוי? פנו אלינו עם תלונתכם וננסה לסייע

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully