וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורשה פנמרה טוריסמו: תרגיל בעיצוב?

פורשה חשפה את פנמרה טוריסמו ספורט בפריס עם עיצוב מסוגנן ומערכת הנעה היברידית שאולי תשתלב בעוד מכוניות. ייצור? מותנה בתגובות הקהל

פורשה פנמרה חייבים להודות, היא לא מלכת היופי. אפילו עם הצללית הקלאסית של פרדיננד פורשה היא גורמת לחובבי המותג לנוע בחוסר נוחות מול צג המחשב (וגם באולם המכירות). מסיבה זו, פורשה מנסה כעת לבדוק איך יגיבו הלקוחות שלה לדגם רעיוני בסדרה – פנמרה ספורט טוריסמו, גרסה בעלת עיצוב קרבי שמבדלת אותה מהסלונית הענקית ואולי תחולל מהפכה בסגנון הנוכחי.

פורשה מגדירה אותה בקו הקונספטים כ"מכונית טרום ייצור/למידה". משמעות הדבר היא שמתישהו בשנתיים הקרובות היא תגיע למפעל עם שינויים קלים שיבואו לידי ביטוי (גם) באמצעות האריזה המשודרגת של הפנמרה הבאה ב-2013. היא מתהדרת בעיצוב הרבה פחות גמלוני מאחותה הגדולה והמפוארת בזכות הנמכה חדה של התקרה, כיווץ המותניים והדגשת החלק החזיתי על ידי התקנת פגוש רחב כשבתי הגלגלים מוסיפים חישוקי סגסוגת נאים. "קודם נמשוך את העין" אומר אחד מבכירי החברה משטוטגרט.

לפנמרה טוריסמו מנוע היברידי בנפח 3.0 ל'בטכנולוגיית טעינה (שקע-תקע). העוצמה המשולבת עומדת על 400 כ"ס בקירוב לאור החיבור בין מנוע הבנזין לו 330 כ"ס למנוע החשמלי המוסיף עוד 95 כ"ס (בשקלול כלאיים התוצאה הסופית אינה תפוקה ישירה כזכור). הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות ומהירות מוגבלת ל-250 קמ"ש. פורשה גם חונכת עם מכונית זו סט בלמים בגוון חדש ואקולוגי – ירוק, וזאת כדי לציין את הגרסאות ההיברידיות.

המנוע החשמלי מאפשר לנהוג בה למהירות מוגבלת של 130 קמ"ש ולמרחק מקסימלי של עד 45-40 קילומטרים – תלוי במשאבים המנוצלים במערכות החשמל הפנימיות. בנסיעה ממוצעת, תצרוך הפנרמה טוריסמו 28 ק"מ לליטר ופליטת דו תחמוצת הפחמן תעמוד על 80 גק"מ. הטעינה משקע הבית תארך כ-6 שעות לכל היותר.

קברניטי פורשה ימתינו כעת לפתיחת התערוכה לקהל הרחב כדי ללקט את המשובים, ומשם יחליטו כיצד יש לעבד את הפנמרה החדשה. הטוריסמו ספורט בכל אופן, משאירה רושם מצוין.

עוד הרבה על פורשה בוואלה! רכב
פורום הרכב הגדול בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully